Inlägg från: Anonym (oroad..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oroad..)

Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(

Jag använder månadslinser och måste nu besälla nya, men ekonomin räcker troligtvis inte till. Vi lever just nu på en lön som ska täcka allt. Äger inte längre glasögon, då dessa gått sönder och har definitivt inte råd att köpa nya. Har alltså att välja på att klara mig helt utan, Är översynt med brytningfel och får hemsk huvudvärk om jag inte har linser/glasögon, eller använda samma linser en månad till. Mina linser kommer i förpackning om 6 st i varje låda och går loss på lite över 1000 kr.

Undrar därför hur hälsosamt detta är för mina ögon? Förstår själv att det säkert inte är så bra... men kan det ge långvariga problem?

• Svar på tråden Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(
  • Anonym (oroad..)

Jo, maken gör det, men fakturan ska betalas inom 15 dagar. Och har inte råd med större utgifter förns i slutet på november

Efter att ha lyssnat på er blir det nog att vänja sig vid daglig huvudvärk istället...

• Anonym (oroad..)

biomedbonus: köpte du ett par då?

• Anonym (oroad..)

KäRinGa: Jo hade också det tidigare, linsboxen. Men så slutade jag få pengar. Då blev det liksom billigare att köpa för ett halvår. Räknade liksom med att ha jobb vid det här laget. Men pga olika omständigheter blev det inte så.

• Anonym (oroad..)

Har fått nej på avbetalning tidigare då jag inte har någon inkomst...

Säger som min pappa, det löser sig på ett eller annat vis. Tack för era svar!

• Anonym (oroad..)

Men... få ett sandkorn innanför linsen har väl inget att göra med hur gamla de är.. eller? Låter mest som en tråkig olycka

Tackar igen för svar. Ska kolla upp det där med att köpa för en månad hos optikern. Och som ny kund med prova på ingår en synundersökning och den kostar ju... gjorde den ivart fall när jag fick linser.

Tack igen för era svar!!

• Anonym (oroad..)

dabbad: Ah, tänkte inte så långt

• Anonym (oroad..)

Så var vi där igen... det är lite svårt att spara ihop pengar när man knappt får det att gå runt varje månad. Och glasen från mina gamla har jag inte kvar, de fick en flygtur från 5e våningen ner i stenplattor, dessutom måste jag ha nya glas också...
    Men glasögon är prio 1 när jag hittar ett jobb och vi får mer att röra oss med.

• Anonym (oroad..)

Nej.. har inte riktigt någon i min omgivning som har det bättre ekonomiskt än mig tyvärr

• Anonym (oroad..)

Vi får nog ihop det på ett eller annat sätt...

• Anonym (oroad..)

Har brytningsfel så har blivit avrådd att använda endagslinser. Plus att endagslinser kommer i förpackning om 30 (ialla fall som maken får det) och blir lika dyrt...

Avbetalning funkar inte eftersom jag inte har egen fast inkomst. Får inga pengar alls, utan vi har bara vad maken får + barnbidrag.

Svar på tråden Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(