• Anonym (oroad..)

Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(

Jag använder månadslinser och måste nu besälla nya, men ekonomin räcker troligtvis inte till. Vi lever just nu på en lön som ska täcka allt. Äger inte längre glasögon, då dessa gått sönder och har definitivt inte råd att köpa nya. Har alltså att välja på att klara mig helt utan, Är översynt med brytningfel och får hemsk huvudvärk om jag inte har linser/glasögon, eller använda samma linser en månad till. Mina linser kommer i förpackning om 6 st i varje låda och går loss på lite över 1000 kr.

Undrar därför hur hälsosamt detta är för mina ögon? Förstår själv att det säkert inte är så bra... men kan det ge långvariga problem?

• Svar på tråden Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(
  • Eliin

det är inte alls bra för dina ögon då linserna bli dåliga och kan skada dina ögon. Kan du inte beställa från lensway då? Då får du ju faktura.

• Missnööjd

Skulle inte rekommendera det. Har själv gjort så och det slutade med hornhinneinflammation. Även om man sköter hygienen så blir det för mkt bakterier som inte försvinner.

Säger som Eliin, beställ på faktura?

• Anonym (drabbad)

Jag har drabbats av ögoninfektion, delvis pga ökade bakterier pga linsanvändning. Och, om jag nu någonsin kommer att använda linser igen, skulle ALDRIG gå över tiden med dem. Min syn är förstörd för livet.

• Anonym (drabbad)

Jättebra tips att beställa med fakturabetalning. Gör det

• schelena

Instämmer med föregående talare. Rekommenderar inte att använda linser så länge, tänk på dina ögon.

• biomedbonus

Kan du inte beställa från faktura kan du ju  köpa ett par nya månadslinser hos din optiker. Det gjorde jag en gång när mina sista var slut och jag hade inte råd å lägga ut 1000 spänn den månaden.

• Anonym (oroad..)

Jo, maken gör det, men fakturan ska betalas inom 15 dagar. Och har inte råd med större utgifter förns i slutet på november

Efter att ha lyssnat på er blir det nog att vänja sig vid daglig huvudvärk istället...

• Anonym (oroad..)

biomedbonus: köpte du ett par då?

• Edstrom

Jag använder alltid mina månadslinser i 2 månader, fick tips av en äldre kvinna som alltid gjort det.

• KäRinGa

borde det inte gå att få linserna varje månad?

Har månadslinser själv, och jag får en gång varje månad hem ett par linser med vätska i brevlådan för en summa mellan 250 och 300 kr, som dras automatiskt...

Hör med din optiker, eller med företaget som levererar dina linser...

Det är inte bra att använda samma linser mer än trettio dagar, det kan skada hornhinnan o dylikt... (men jag har fuskat, och använt samma par i ett halvårstid... fick bannor av optikern när jag berättade det... )

Svar på tråden Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(