• Anonym

Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(

TS
    jag är i samma sits som dig. Har haft mina linser över en månad men har inte råd att beställa nya
    och jag har så pass dålig syn att vara utan inte är ett alt. Min optiker blev skitsur på mig förra gången jag var på kontroll och jag berättade att jag brukar ha linserna ca 2 månader. varför måste det vara så DYYYRT??
    dessutom har jag brytningsfel och massa annat, så för mig blir linser för ett halvår ca 2000 kr. kul, nej!

• Anonym

Varför inte satsa på ett par glasögon istället för lägga ut flera tusen på linser? I första hand menar jag, då har ni ju ett par när sådant här händer.

• Anonym

anonym
    jag har glasögon men vägrar visa mig bland folk med dom!

• Anonym

ying yang
    nee men inte vet jag, det blir bara att jag sätter i linserna varje gång. tänker att det inte händer mig!

• Anonym

Har också fuskat med linserna till och från. Ibland av ekonomiska själ men också av ren glömska. Har aldrig hänt något med mina ögon. Jag skulle väl interekommendera att man använder de längre än en månad, vill bara tala om att det inte hänt mig något pga det!

• Anonym

Jag använde månadslinser i 2månader ibland när jag använde linser.
    Ibland gick det ibland kände man att "nej måste byta".
    Var noga med att sköta dem och ha dem inte i mer än nödvändigt så kan du ha dem längre.

Jag gjorde ibland misstaget att sova i dem och det förkortade livslängden på den tror jag.
    Nu är det några år sedan så linserna har utvecklas ännu mer.

Dock bör du nog spara ihop till ett par nya glasögon så fort som möjligt.
    Kanske kan du använda glasen i ett par nya billiga bågar.

• Anonym

Har du ingen du kan få låna till linser av?
    Lensway har ju helt okej priser.

• Anonym

Jag har nog haft mina linser längre än en månad, nu senast blandade jag ihop de nya och gamla, för de var i likadana fodral, och då varvade jag dem och använde ena paret i 2 månader. Lite irriterade blev ögonen nog av det. Annars så brukar man ju få ett provpar linser gratis eller ganska billigt från optikern om man byter linstyp. Så har det varit för mej iaf när jag bytt till natt & dag-linser. Om du vill kan du ju gå till olika optiker för att få flera provpar...

• Anonym

Det är billigare om du köper dagslinser o använder dem i 2 veckor.

Svar på tråden Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(