Inlägg från: SusanneSJ |Visa alla inlägg
  • SusanneSJ

Försäkring på Trygg Hansa

Jag tecknade båda, de gäller ju för olika saker!

• SusanneSJ

Glömde fresten skriva att jag efter tecknandet av försäkringen blev erbjuden ett besök från trygghansa där de informerade vidare om deras barnförsäkring och även olycksfall och livförsäkring till en själv. Tyckte det var jättebra! Och nu är papperna färdiga till bebisen kommer, det är bara det lilla sista med ex födelsedatum och vikt som måste fyllas i! Jag instämmer med mian75, teckna en "riktig" försäkring så fort som möjligt efter barnets födelse!

• SusanneSJ

Tootoolah:
    Men försäkringen täcker inte alla sjukdomar till en början! Långt ifrån så detta bör du kolla upp! Och sedan är det så att om barnet drabbas av något INNAN försäkringen börjar gälla, dvs från den dagen då de mottager pappret och godkänner det, så är de inte skyldiga att utbetala för de sjukdomar som uppkommer innan! De avskriver sig därmed skyldighet för utbetalning och kommer aldrig betala ut för det! De kan ju inte betala ut för något som fanns redan innan försäkringen uppkom! Som med mig nu när jag tecknade liv och olycksfallsförsäkring, i den ingår medicinsk invaliditet pga sjukdom el skada och då har jag idag fått hem papper för att kompletera uppgifter angående min psoriasis, de vill ju inte utbetala för nått jag hade innan och därför kollar de nu upp "hur allvarlig" psoriasis jag har!

• SusanneSJ

Reoma:
    Om barnet drabbas av en sjukdom första levnadsdygnen som INTE täcks av din tilläggsförsäkring för 950 kr (är ett flertal sjukdomar) och försäkringsbolaget INTE hunnit hantera din ansökan om en olycksfalls- och livförsäkring på barnet så betalar de heller inte ut pengar för en sjukdom som uppkommit INNAN de mottagit ansökan om försäkringen! Försäkringen gäller ju inte då den inte varit tecknad! Den gäller ju inte förrän de behandlat ansökan! Man kan inte söka pengar för en sjukdom som uppkommit INNAN försäkringen är klar! Men mig själv som exempel igen så kan jag inte söka ersättning för ex medicinska kostnader pga min psoriasis eftersom jag haft denna INNAN jag tecknade försäkringen! Och det samma gäller ju barnförsäkringar! Därför ska du teckna en ordentlig barnförsäkring så fort barnet är fött och inte vänta 6 månader på att tilläggsförsäkringen går ut som detta handlade om! Hade trygghansa ute hos mig förra veckan och det var han mkt tydlig med!

Svar på tråden Försäkring på Trygg Hansa