• SanTan

Försäkring på Trygg Hansa

Har fått erbjudande från Trygg Hansa om två olika försäkringar. Den ena är gratis och den andra kostar 950:-

Vilken ska man ta, någon som har bra erfarenhet om man behöver den som kostar pengar eller om det räcker med den som är gratis?!?!

• Svar på tråden Försäkring på Trygg Hansa
  • SanTan

mian75:
    Jag vet att man ska tekna en barnförsäkring direkt efter förlossningen. Så här står det om TryggaBarn (Trygg hansas barnförsäkring)

"Man bör teckna en barnförsäkring direkt efter förlossningen. Vi bjuder på dom första 6 månaderna. Det innebär att du kan ha både gravid- och barnförsäkringen under denna period, utan att betala nått extra. Du kan dessutom få ersättning från båda försäkringarna."

DEt låter ju bra.

Det jag undrade över var egentligen om någon vet om det räcker med gratisförsäkringen eller om det är värt att betala 950:- för den andra försäkringen...

• SanTan

Nu är jag inte med... Varför kan dom friskriva sig från vissa sjukdommar för att man slipper betala dom första 6 månaderna? Man tecknar ju försäkringen från dag 1 (eller när man nu kommer hem från BB eller nått sånt)

Och om man då har haft en gravidförsäkring som också gäller dom första 6 månaderna, så behöver man inte betala för premien de första 6 månaderna på barnförsäkringen. Men man har ju tecknat en försäkring, den kan dom väl inte ändra på?!?!?

Svar på tråden Försäkring på Trygg Hansa