• vikkan

Exsem.......... igen

Hejsan jag e 21 år & har hafteksem sden ja var ett år..... När ja var mindre hade ja över hela kroppen såå fiuck bada lila bad för att skydda huden ,, har alltid andvävnt badolja när man dushcar feta salvor & kortsion i mängder! Kortison gjorde så ja fick gråstarrr inetså populärt men dte ha rväxt bort nu nu har ja eksem när dte blri varmt & lite påvinternm, i böjveck, ansikte & lite så , Du ska andvända kortison om dte blri rodnat & sen fet salva, Ett tips ska du inte duscha så mkt min läkare gav mig råd om atrt dushca 2 ggr i veckan jag BARA VA jka gsom duschar varmt & länge varje dag dte håller ja nog inte så bra ... duschar fortf varje dag men ha nsa oxå en som har eksem ska dushc kallt & fort. & jag blri dubbelt så bra när ja solar solarium så nu väntar ja på att få sola i sjukhuset man blr inte brun men dte läker huden liksom provat det??? .. Jag får mnkt eksem på fingrar eftersom ja e i vatten jämt typ min dotter e 8 mån så blir mkt vatten jämt.. När ja får sådaNA EKSEM så har ja salvor allergi tabletter, sååå be daoktorn att få typ som clarityn fats nu heter det loradatin, på nätterna om dte kliar mkt sätt på dej vantar!! Jag har även beställt alvovera ska vara bra mot eksem m.m. att dricka alltså½ Hoppas ja gett dej lite råd. ps.. Även om man har eksem ska man bada i saltvatten !!!! som ger rent men dte gör väldannss onntt.. =)

Svar på tråden Exsem.......... igen