Exsem.......... igen
Jag har också massa konstiga eksem, atopiskt tror jag läkaren kallade det och de sa att de hörde samman med mina allergier. i början fick jag de lite på halsen och sen blev de stora ytor under armarna, i armvecken, benen osv... de va riktigt hemskt och såg bedrövligt ut!
jag fick en grupp 3 kortison utskriven (tror jag de va) har för mig att den hette elocon. Denna tog bort klådan ganska omgående och utslagen försvann helt på ett par dagar... har nu fått börja igen då hela ryggen numera är täck av utslagen.
Något som jag dessutom tycker hjälper e att sola solarie, kanske inte jättebra att göra de ofta men emellanåt så lindrar det för mig iaf.
Mina utslag e jag säker på hörde till en deo jag använde mig av, efter detta tål jag inte parfym och fått byta tvättmedel osv... aldrig haft problem innan denna och såg någon vecka senare att de stod om bla denna i tidningen.
Jag fick inte heller göra något nytt allergitest utan får själv köra med uteslutningsmetoden och lista ut vad jag tål och inte tål