• Hallonröd

Ursäkta vitlök?

Vitlök är gott tycker många och jag med och idag är det ju relativt vanligt med vitlök i det vi äter. Men det stora dilemmat med vitlök är att det inte luktar så gott, speciellt dagen efter.
    Händer ibland att jag ursäktar mig när jag har ätit det. Och andra jag känner brukar också gör det    Hur gör du?

Brukar du ursäkta dig om du ätit vitlök eller bryr du dig inte?

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-19 17:03:37:
    Oj ser att det blivit lite fel...ett extra röst.alternativ som inte ska vara där under det första alternativet

Strunta i den...den ska inte vara
    med....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ursäkta vitlök?
  • Baronessan

Det stämmer inte att man inte luktar vitlök om "strået" i mitten tas bort. Jag har testat ett otal gånger och visst stinker jag och maken vitlök ändå.

Inside me is a skinny girl crying to get out. But I can usually shut the bitch up with cookies!
  • soldis

Ursäkta mitt tomma svar, det blev fel. Vi har vitlök i allt eftersom maken är kock. På restauranger har man ju nästan vitlök i allt. Jag har helt enkelt slutat att be om ursäkt eftersom det är mer regel än undantag att jag äter vitlök.

• CeeJay

Annat: Tycker inte att det luktar illa om vitlök Oftast är det väl andra kryddor eller dålig munhygien som luktar...

• gosmamman

Vi har vitlök i det mesta vi lagar och jag tycker inte det ger så mycket lukt. bara vissa grejjer som gör det, typ vitlöks baguetter.
    Men om jag ätit ngt väldigt "stinkigt" ursäktar jag mig nog beroende på vem det är.

• Pucca
     Baronessan
    Det stämmer inte att man inte luktar vitlök om "strået" i mitten tas bort. Jag har testat ett otal gånger och visst stinker jag och maken vitlök ändå.

för oss går de vet många som gör de och de går för dom med .
    men de kan ju bor på hur mycket vitlök man har i maten
  • Kristin24

Tuggummi alltid bra att ha dagen efter vitlöksmumsandet

• Silverkatten06

Jag äter inte vitlök och får kväljningar av lukten. Jag har inga problem med att andra äter det (även om det hänt att jag bytt vagn i tunnelbanan ) MEN det retar gallfeber på mig att det ska vara så himla svårt att på restaurang få beställa mat utan vitlök.

• pepsimax

Är det nån som klagar så är dom för näraRäcka ut tungan

Svar på tråden Ursäkta vitlök?