Spyr i hemlighet
Jag har också haft bulimi, men är "spy-fri" sedan fyra år. Det är svårt att ge tips på hur man kommer ur det, för mig blev det bättre när jag mådde bättre på andra plan i livet. Jag berättade allt för min sambo (även om jag skämdes jättemycket) och började säga till honom när jag kände att hetsätningen började. Genom att han visste om det kunde han hålla koll på mig, även om det var jobbigt för oss båda. Det handlar om att bryta mönstret och vakna upp innan hetsätningen bryter ut.
Förutom att tänderna och kroppen tar stryk så mår man så jävla dåligt när man spyr eller hetsäter utan att spy. Man känner sig smutsig och äcklig, det smakar illa, luktar illa, ögonen blir rödsprängda, man förlorar känslan av vad som är verklig hunger eller känslomässigt behov av att äta. Det är extremt svårt att ta sig ur det själv, det bästa är att söka hjälp. Detta är en sjukdom som man annars kan lida av i väldigt många år och intala sig själv att det är okej. Slösa inte bort tid att ditt liv på att må dåligt, sök hjälp!