Jag kanske kan skriva här, jag misstänker att min sambo spyr upp oftast efter att vi ätit utemat. Jag vet att han haft bullimi när han var tonåring, men tog sig ur det själv, hans föräldrar vet ingenting. Jag vill hjälpa honom, men vet inte vart jag ska börja, vad tror ni är bäst? Jag har funderat hela kvällen vad det kan bero på, han har ofta ångest över sin vikt, även om han är smal o väldigt snygg. Men jag har funderat om det kan bero på hans barndom, att det började där. Hans föräldrar har alltd varit ganska "dåliga" han har berättat oftast på fyllan att hans mamma sagt att hon avskyr honom, men det vet jag att hon inte gör egentligen även om dom aldrig kommer och hälsar på sina barn eller barnbarn, man måste åka dit för att få träffa dom. Han har förklarat att han alltid vill vara bra för sina föräldrar, att dom ska vara stolta över honom. Han har hjälpt dom så mycket men aldrig riktigt fått tillbaka i kärlek. Jag tror dom dricker väldigt mycket o ofta o alltid har gjort det. Tror ni att det kan ha ett sammanhang, att det är nå slags ångestkänslor? Jag börjar blir riktigt orolig för honom. Det sägs ju att tänderna blir dåliga när man kräks, och hans är jättedåliga, har rasat av bitar av tänderna. Han ska till tandläkaren, jag är rädd att dom ska påpeka något och han ska få ännu mera ångest! Jag måste hjälpa honom, jag älskar han så mycket men ajg är själv en svag person och har mått dåligt, jag är rädd att jag inte kommer klara det utan göra det värre. Han är mitt allt och han ska snart bli pappa till vårat barn.... Vad tycker ni jag ska göra, ska man söka professionell hjälp? Kram på er.