• Katarinab

vit marsipan å andra tårtfrågor...

Hej
    Jag vill så gärna göra en vit marsipantårta till min son dop men var får man tag på det eller är det sån här sockermassa man använder då? Vill även ha en mörkblå tårta men Panduro hade ingen mörkblå färg, kan man köpa nån annan stans eller blanda?? Å sist men inte minst var kan man köpa tårt dekorationer?? Bor i sthlm

• Svar på tråden vit marsipan å andra tårtfrågor...
  • Smilie

Jag hade det på min, kolla mitt galleri..
    Så det skall ju gå

• Vitsippa

Jag tror att du kan hitta mycket sådant på The English shop (finns i GBG, men jag är nästan säker på att de finns i huvudstaden med...)

Vit marsipan får man genom att blanda i ett pulver, titandioxid. Ofta är marsipan mycket godare än sån där sockermassa.

• ebben

Smilie.Gjorde du tårtan själv???

• Smilie

nej köpte den på engelska tårtvaruhuset i GBG

• Katarinab

Vitsippa: Var får man tag på titandioxid då? Å hur bladar man det med marsipanen?

• Vitsippa

Titandioxid har jag köpt på Panduro. De har det på karamellavdelningen, du vet där man kan köpa smaker och färger till hemkokta karameller. Jag knådade marsipanen länge med pulvret. Det blir lite kladdigt först, men efter en stund får man vit, fin marsipan. Jag provade mig fram med teskedsvis med pulver. Man kan kavla mellan bakplåtspapper sedan och mjöla med lite vete- eller potatismjöl, så får man ett fint marsipanlock.

• Nette

Jag hade vit marsipan på vår bröllopstårta. finns att köpa på vivels bageri i solna (tror jag det ligger). i Vallentuna finns det en affär som heter "cake and designe" nått sånt iaf där har dom massa sånt det ligger i Vallentuna centrum / Nette

• hjohanna

borde npg gå o beställa vit marsipan på ett konditori, det gjorde min syster till hennes sons doptårta

Svar på tråden vit marsipan å andra tårtfrågor...