Ledsen, arg och tom
Hej,
jag är riktigt ledsen och känner mig lite övergiven. Pratar mycket med min man men kan liksom inte tynga honom mer med min depression, känner mig taskig mot honom då.
Jag blir ledsen för en massa saker, ledsamheten går över i ilska och sen känner jag mig bara tom. Jag märker att jag ältar vissa saker, bl.a. att en utav mina närmsta vänner bara verkar skita i mig. Sen vet jag att jag har en tendens att vara lite paranoid och att jag kanske bara överreagerar, men nä... Den här gången känns det som jag har "rätt".
När jag blir ledsen/arg på honom går det ut över andra, det är det värsta. Jag får mindre tålamod och snäser mot människor som inte gjort mig nåt, antagligen för att det är lättare att ta ut ilska på dem än på kompisen tror jag.
Borde konfrontera honom samtidigt som jag inte vill att han ska tro att jag tar så illa vid mig. Jag vet liksom inte riktigt vad/hur jag ska säga, för när jag blir ledsen och arg börjar jag alltid gråta. Även om han vet hur jag är så vill jag inte ringa honom och vara blödig. Tips?
Efter ledsamheten kommer ilskan och sen är jag bara tom. Har haft ångest i flera år, men det senaste så har jag mått riktigt jäkla bra och blir bara besviken över att det kommer tillbaka.
Är så jäkla trött på att känna mig utanför och förbisedd.
Har försökt att förenkla det invecklade mellan mig och min kompis, vet inte om ni förstår nåt dock, men snälla, snälla hjälp mig. Jag behöver lite stöd.