Ledsen, arg och tom
äh dessutom tycker jag att jag kan lägga ner min anonymitet jag är Anonym (likadant)
äh dessutom tycker jag att jag kan lägga ner min anonymitet jag är Anonym (likadant)
Helt spontant, den där "vännen" skulle inte jag ha kvar.
Men om du vill ha kvar honom så måste du konfrontera honom hur otrevligt det än kan bli. DU kan inte ha sånna människor runt dig! Han väljer att umgås med någon som är elak mot dig!
dte var en spontanreaktion... Men sen kan man ju ta upp det på olika sätt, som tex:
du jag har märkt att du hellre vill umgås med den andra tjejen än mig, och jag undrar bara varför?
läste ditt nya inlägg nu! HUR kan din mamma säga så? Om hon vet om att du har ångest så säger man bara inte så!!!
Och din ångest är inget man ska leva med, eller acceptera att dte bara är så. Det finns hjälp att få. Jag kan kanske inte uttala mig så mycket än, jag var i kontakt med psykiatrin för första gången i måndags. Men de s ajust det. Man ska inte behöva acceptera att man mår dåligt!
Och vill du träffa nya människor (jag är inne i samma fas, jag måste skaffa mig ett social nätvekt innan jag blir galen) gör som jag, nätdejta fast efter vänner! HUr många andra som helst känner som du! Om du bor i GBG så finns jag här tex.
Ahhh jag höll på att glömma: grattis till kommande bebben!!
funderar lite fortfarande, mina svar kommer nog lite pö om pö.
Och för att svara på hur det är för mig: ja allt som andra säger kan vara en total katastrof! allt blir svart eller vitt när jag är nere i en depp. men nu har jag fått medicinering som ska ta bort det värsta. Sen fick jag tips om att när man är nere att man kan distrahera bort ångesten. Göra något annorlunda för att få den andra delen av hjärnan att jobba. Tex lösa korsord med vänster han (omk man är högerhänt) etc. Igår städade jag som en tok! och sen mådde jag toppen efter det.
Allt blir bra, sen komme rju bebben och distrahera dig oxå
Eller, jag kom på en grej. Sätt honom i din sits! Ska försöka förklara mig...
Säg helt enkelt att:
"""Du XXXXX, eftersom du aldrig lyssnar på mig och inte tar mina åsikter eller vår vänskap på allvar, så vill jag inte ha kontakt med dig mer. """
Då kan han ju försöka skratta bort det.. och OM han gör det:
"""Skratta du bara, det gör det bara ännu mer tydligt att det är jag som är den mogna och att det är jag som växt ifrån dig!"""
Bara en ide detta, men att du vänder på det och att dte är du som tar avstånd från honom. Utan förklaringar, utan att få svar på frågor. För först då kanske han komemr krypande till dig med en: ursäkt/förklaring. Och gör han inte det, fine! då är du faktiskt värd någon bättre!!
eh, anonym igen *flin*