En vecka solsemester i januari - vart åka?
Egypten, skulle jag säga. Lagom långt bort, bättre väderodds än Kanarieöarna. El Gouna är fint - plastigt, men fint.
Egypten, skulle jag säga. Lagom långt bort, bättre väderodds än Kanarieöarna. El Gouna är fint - plastigt, men fint.
Tramsigt billigt. El Gouna är ju en renodlad turistort och lite dyrare, men det är fortfarande mycket billigare än hemma. Vi åkte en vecka förförra året - för resa med boende och alla måltider och alla utflykter (heldag snorkling och halvdag fyrhjuling i öknen), många öl och en del shopping betalade vi 7000 kronor var. Hela veckan alltså, inklusive allt.
Jo, det brukar det. Men då riskerar man (som mina föräldrar) att hamna på tvåstjärnigt hotell i Hurghada och bara längta hem hela veckan. Bättre att boka något bra från början, tycker jag!
Jag blev inte magsjuk i Egypten och i El Gouna finns det inte en enda jobbig försäljare heller - det är den stora behållningen med att åka just dit.
Vin är dyrt i Egypten - öl desto billigare.
Från El Gouna kan man flyga inrikesflyg till Kairo och Luxor. Inte så dyrt, men praktiskt - man slipper alla de där timmarna på en buss. Men det är små flygplan, och det kanske vissa tycker är läskigt.