• Pokergirl

En vecka solsemester i januari - vart åka?

Vi tänkte bege oss till lite varmare breddgrader en vecka i januari, men var ska man åka? Vill ju inte åka för långt då vi bara ska vara borta en vecka, men jag vill ju ha lite värme och sol! Hoppas få lite värdefulla tips!

• Svar på tråden En vecka solsemester i januari - vart åka?
  • sweetpea

Egypten, skulle jag säga. Lagom långt bort, bättre väderodds än Kanarieöarna. El Gouna är fint - plastigt, men fint.

• sweetpea

Tramsigt billigt. El Gouna är ju en renodlad turistort och lite dyrare, men det är fortfarande mycket billigare än hemma. Vi åkte en vecka förförra året - för resa med boende och alla måltider och alla utflykter (heldag snorkling och halvdag fyrhjuling i öknen), många öl och en del shopping betalade vi 7000 kronor var. Hela veckan alltså, inklusive allt.

• aprilbarn

Hej Pokergirl!
    Jag har bara varit i Hurgada i Egypten. Bra vatten, låga priser och en fantastisk kultur! Det var kulturen som var behållningen av hela resan för min del, samt att snorklingen var fin, men det var inte så viktigt för min del.

Preparera med vaccin först, mot magsjuka. (Och ev något mer.)Alltid bra att bygga upp sitt försvar så gott man kan innan man åker till Egypten. (Många som blir magsjuka där!!)

Hoppas su hittar något trevligt ställe!! Blir lite avis, vill också resa!

• Karpet

Dubai skulle jag hellre åka till än Egypten. Inte alls långt bort men man slipper alla charterturister och jobbiga försäljare, om man nu inte gillar sånt förstås.

• sweetpea

Jo, det brukar det. Men då riskerar man (som mina föräldrar) att hamna på tvåstjärnigt hotell i Hurghada och bara längta hem hela veckan. Bättre att boka något bra från början, tycker jag!

• gemelli

Haha sa ju att du skulle föjla me

Åker ni i januari tycker jag att ni ska tar er öite längre bort. Kan vara halvbra i januari i egypten.

Jag skulle rösta för Jordanien, Dubai är riktigt dyyyrt!

Svar på tråden En vecka solsemester i januari - vart åka?