Inlägg från: sweetpea |Visa alla inlägg
  • sweetpea

En vecka solsemester i januari - vart åka?

Egypten, skulle jag säga. Lagom långt bort, bättre väderodds än Kanarieöarna. El Gouna är fint - plastigt, men fint.

• sweetpea

Tramsigt billigt. El Gouna är ju en renodlad turistort och lite dyrare, men det är fortfarande mycket billigare än hemma. Vi åkte en vecka förförra året - för resa med boende och alla måltider och alla utflykter (heldag snorkling och halvdag fyrhjuling i öknen), många öl och en del shopping betalade vi 7000 kronor var. Hela veckan alltså, inklusive allt.

• sweetpea

Jo, det brukar det. Men då riskerar man (som mina föräldrar) att hamna på tvåstjärnigt hotell i Hurghada och bara längta hem hela veckan. Bättre att boka något bra från början, tycker jag!

• sweetpea

Jag blev inte magsjuk i Egypten och i El Gouna finns det inte en enda jobbig försäljare heller - det är den stora behållningen med att åka just dit.

• sweetpea

Från El Gouna kan man flyga inrikesflyg till Kairo och Luxor. Inte så dyrt, men praktiskt - man slipper alla de där timmarna på en buss. Men det är små flygplan, och det kanske vissa tycker är läskigt.

Svar på tråden En vecka solsemester i januari - vart åka?