• Pokergirl

En vecka solsemester i januari - vart åka?

Vi tänkte bege oss till lite varmare breddgrader en vecka i januari, men var ska man åka? Vill ju inte åka för långt då vi bara ska vara borta en vecka, men jag vill ju ha lite värme och sol! Hoppas få lite värdefulla tips!

• Svar på tråden En vecka solsemester i januari - vart åka?
  • Vombell

Kanarieöarna är ju toppen! Om man åker till Gran Canarias sydkust är det superväder. Har varit där 3 ggr mellan dec och feb. Är inte likas tor i´risk för magsjuka på Kanarieörna som på Egypten. Alla jag känner som åkt dit har åkt på magsjuka... En fick t o m ligga på sjukhus.

• gemelli
    Vombell skrev 2006-10-21 19:32:14 följande:
    Kanarieöarna är ju toppen! Om man åker till Gran Canarias sydkust är det superväder. Har varit där 3 ggr mellan dec och feb. Är inte likas tor i´risk för magsjuka på Kanarieörna som på Egypten. Alla jag känner som åkt dit har åkt på magsjuka... En fick t o m ligga på sjukhus.
    Förvånad Jag har varit där 3ggr, klarat mig varje gång!
  • Pokergirl

gemelli: Jag tror vi måste åka i januari, eftersom jag har så mkt kunder just nu och inte har tid att åka iväg! Okej, Jordanien, men vem har resor dit? Svårt att hitta ngt vettigt när man bara kan resa iväg en vecka. Jag föreslog Kap Verde till min man men han var skeptiskt, rädd för att det påminner om Gambia.

• gemelli

Vill oxå till Kap Verde, men jag åker hellre dit tidigt på hösten. Blir så kallt i vattnet i Atlanten. Bättre på andra sidan Afrika.

www.solresor.se reser till Jordanien, även Dubai om du vill gemföra priserna...

Gillade ni inte Gambia? varför?

• Pokergirl

Har själv inte besökt Gambia, det har dock mina föräldrar gjort och det dom beskrev var ett outvecklat land med hotell bakom höga murar, tiggeri, tjatiga försäljare och folk som sliter i en för att man ska uppmärksamma dom. Inte så sugen på det direkt!!!

• Vombell

Gemelli: Vilken tur du har Känner iallafall 15 olika personer som alla blivit magsjuka och t o m fått e-colibakterier.

• gemelli

Nej det är inte www.solresor.se som reser till Jordanien. Dom reser till Oman, som jag oxå skulle vilja åka till

Det är www.apollo.se som reser till Jordanien o Dubai.

• sweetpea

Jag blev inte magsjuk i Egypten och i El Gouna finns det inte en enda jobbig försäljare heller - det är den stora behållningen med att åka just dit.

Svar på tråden En vecka solsemester i januari - vart åka?