• Pokergirl

En vecka solsemester i januari - vart åka?

Vi tänkte bege oss till lite varmare breddgrader en vecka i januari, men var ska man åka? Vill ju inte åka för långt då vi bara ska vara borta en vecka, men jag vill ju ha lite värme och sol! Hoppas få lite värdefulla tips!

• Svar på tråden En vecka solsemester i januari - vart åka?
  • gemelli

Du kan nog dricka mer vi i Jordanien än vad du kan göra i Egypten

• gemelli

Men dit är det väl en ganska låååång flyresa?
    Då kan man ju lika gärna ta sig till asien, billigt som sjutton

Tycker reser man så kort tid som vill man inte ha för låång resa.

men vin får du ju tag på alla hotell, så det ska inte vara nått problem i muslimska länder. Men det kostar ju lite!

• Pokergirl

Jo, det var visst det! Det hotellet du tipsade om var ju superfint, vad heter hotellet? Man kanske ska satsa på Egypten ändå. Bara vi får liiite sol, inte för lång resa, möjlighet att äta gott och dricka lite på kvällarna så är vi superglada.

• gemelli

Grand Hotel Resort, kanonhotell.
    Ta minisviten, då har ni betalat  maten för hela veckan.
    Så behöver du bara betala vinet

• Vombell

Lite OT men:
    När vi var i Marocko (också muslimskt) så sålde de inte vin på restaurangen men det gick väldigt bra att köpa med sig en flaska själv från affären och så serverade de från den flaskan. Lite dubbelmoral kanske men rätt praktiskt, dessutom är ju vinet billigare i affären än på restaurangen.

• Morgard82

Hurghada, Egypten.
    Jag och sambon var där i januari och det var en helt underbar vecka.
    Mycket sol & bad, mycket god mat och 2 oförglömliga dagar i Luxor

"Frölunda, vi ger oss aldrig. Heja heja heja VF"
  • Helena77

Absolut Egypten!!!
    Vi var där i två veckor förra året hela familjen.Helt underbart!
    Och inte blev vi magsjuka heller...

Vi bodde på Grand Resort i Hurghada...superbra hotell.
    Jättefint hotell,kanonservice,jättebra mat,stort poolområde,5-10 min från flygplatsen....

• gemelli

Man hinner inte göra allt ändå fast man åker två veckor.
    Man får dela upp det. Antinge åker man ser för att se kulturen/historian eller så upplever man Röda havet.

Vi åker ner nu för att dyka/snorkla, åka ut med båten till reven se delfinerna.

Det är sååå otroligt mkt att sen i Egypten, öken, beduinerna, Luxor och framför allt Kairo...

• sweetpea

Från El Gouna kan man flyga inrikesflyg till Kairo och Luxor. Inte så dyrt, men praktiskt - man slipper alla de där timmarna på en buss. Men det är små flygplan, och det kanske vissa tycker är läskigt.

• menu

dubai

annars hade jag åkt längre bort tom för en veckas skull

• Charlott29

Vi har precis bokat 1 veckas resa till Kap Verde-öarna!
    Hade det inte blivit det resmålet hade jag velat åka till Dubai samt Marocko.

• Jillf

Enkelt
    Fuerteventura!
    Kom nyss hem efter 2 v med familjen där och vi är så nöjda. Inte en alltför exploaterad ö med ett lugn och super fina stränder. Kolla upp det, helt klart värt en titt. Rekomenderar även all inclusive resa om det är en vecka. Maten är den samma som ute på lokal och där är den även ganska dyr.

• lilla snuttan

Vi ska åka till Marocko i slutet av januari och hoppas förstås det blir en jättebra vecka

Svar på tråden En vecka solsemester i januari - vart åka?