Inlägg från: Babe |Visa alla inlägg
  • Babe

Minifom

Meredith: man kan ge dropparna så länge du behöver det. Det är inget som går ut i kroppen utan verkar bara i tarmarna.

TIPS: Jag använde minifom för koliken i en månad (upptill 30droppar/mål) och det var väl "sådär" med dotterns kolik. Nu fick jag tips från en finsk doktor om att istället använda ngt som förebygger själva problemet inte bara tillfällig lösning (som minifom).
    Hon rek. RELA-droppar, som är ett slags mjölksyrebakterier som balanserar och neutraliserar bebisens mage, som oftast inte hunnit komma i balans ännu. Det har jag nu använt i en vecka och hon har blitt mycket lugnare! BVC i Finland rek. den istället för minifom, som är "gammeldags behandlingsmetod" enl. dem... Ville bara dela med mig *ler*
    Babe

• Babe

ladylovely: Jag har köpt den i Finland, men den är tillverkad i Sverige. Fråga efter Rela mjölksyrebakterie-droppar på apoteket. De kan ju ha en likvärdig produkt med annan tillverkare om inte annat... Dyra droppar är det, men hon är lugnare i magen nu efter en vecka!!!

mästerkatten: Det skonsammaste för bebisen är bröstmjölken! Men visst är det viktigt att tänka på att man inte själv äter gasbildande mat eller surt (citrus, kolsyra mm) och pejlar vad hon blir riktigt dålig av... Men min bebis, som många andra med kolik, sväljer mycket luft som sedan trycker i magen innan det kommer ut (rapar/pruttar). Man får helt enkelt föröka luska ut orsaken *jobbigt*

Till vår stoooora tröst: spädbarnskoloken som är som värst vid 6-8v avtar efter 3 mån och är ett minne blott efter det bebisen hunnit bli 4 mån!!!!!

Kram/Babe

• Babe

"koliken" ska det stå... (inte kolok) sorry.

• Babe

mästerkatten: det tar ngr dagar innan man kan se "reultat". Hoppas det hjälper för din lilla, det gjorde livet mycket enklare för vår lilltös !!!

sol1: du har rätt, men BVC rek. inte att börja med mjölk-fri diet innan det verkligen är "akut". Det är så mycket annat som kan spela in, tex. just gaser i magen av att bebisen sväljer luft... eller helt enkelt omogen mage (obalans i magen och dess bakterier) eller ngt annat i kosten mamman äter...

Svar på tråden Minifom