amma flera timmar i sträck
En timme låter rimligt att amma, och sedan göra en timmes uppehåll innan han får bröstet igen. Tar han napp?
En timme låter rimligt att amma, och sedan göra en timmes uppehåll innan han får bröstet igen. Tar han napp?
vårsol: efter 1 timme är mjölken tömd, sedan tar det en timme innan 75% är åter, 2 timmar innan de är helt "fulla". Så om man ammar i över en timme får barnet knappt något. Bättre att låta brösten fyllas så barnet får äta ordentligt en timme senare. Då får barnets mage vila emellan, och barnet behöver inte heller suga sig trött "på luft".
Rosiie: Det där med napp är inte lätt. Om man inte tryckt i en napp redan på BB så tar det tid för dem.
Jag höll på i ca 2 v innan jag fick henne att ta napp, och sedan ytterligare lite innan hon fick kläm på att hålla kvar den medans hon sög.
Alla bäbisar har olika idéer om "den perfekta" nappen. Här spelar det ingen roll vilket matrielet är, men storleken och formen spelar stor roll. Jag rekomenderar napp för 0-3 mån att börja med, de som är 0-6 mån är för stora för så små (åtminstone min som inte är så stor i käften
) Sen är det olika om det är ergonomisk, platt eller rund som är poppis. Bara att testa sig fram, om man har pengar till det
Väckningstips; rapa en gång "mitt i" bröstet, byt blöja "mellan" brösten.
Rosiie: nej, ibland låtsades jag byta bara för att väcka!