Inlägg från: Caro Lin e |Visa alla inlägg
  • Caro Lin e

amma flera timmar i sträck

Sådär ammade jag ganska länge. Det är vanligt att barnen vill amma hela kvällarna när de är så små. Jag brukade ladda upp med fjärkontroll, dricka och mat och tidningar/böcker och så palla upp kuddar runt mig och bebisen i soffan. Sen satt vi och ammade hela kvällen.
    Det fungerade bra för oss, även om jag i perioder var lite trött på det... Så småningom blev det ju kortare amningsstunder också, det reglerade sig själv efter en tid.

• Caro Lin e
    Blå Flygare skrev 2006-10-23 13:29:31 följande:
    vårsol: efter 1 timme är mjölken tömd, sedan tar det en timme innan 75% är åter, 2 timmar innan de är helt "fulla". Så om man ammar i över en timme får barnet knappt något. Bättre att låta brösten fyllas så barnet får äta ordentligt en timme senare. Då får barnets mage vila emellan, och barnet behöver inte heller suga sig trött "på luft".
    Men man ammar ju från ett bröst i taget, och under tiden hinner det normalt sett fyllas på ganska bra i det andra bröstet.

Det är väl upp till var och en hur man gör. Vill man inte amma mer än en timme åt gången, och det fungerar för barnet också, då är väl allt lugnt och bra. MEN det behöver ju inte vara något fel med att amma flera timmar i sträck. Det är inte farligt och är dessutom ganska normalt, så så länge man trivs med det går det alldeles utmärkt!
Svar på tråden amma flera timmar i sträck