Inlägg från: AnnaGBG |Visa alla inlägg
  • AnnaGBG

Tips för akvarieägare!

Åh, måste man göra rent dem.... Vårt akvarium sprack häromdagen och jag har nu köpt ett nytt. Det är på 200l och det är sååååå tacky!!! Vår 2-åring ville ha ett Nemo-akvarium, så vi har köpt röda plastväxter och ett korallrev som blinkar, en döskalle och en massa annat kitchigt!

Han älskar det!!!

• AnnaGBG

Jag köpte det i en zoobutik här i Göteborg. Men då hade jag varit runt på mååånga ställen och letat efter något liknande. ( Egentligen ville jag ha en sån vulkan som de har i Hitta Nemo men det hittade jag inte. ) Dödskallar ( och skepp och sånt ) i olika varianter fanns däremot i varenda affär

Plastväxterna köpte jag idag, så det dröjer förhoppningsvis ett tag innan jag behöver göra något åt det...

• AnnaGBG
    akvarium 003.jpg Här är det "by day" Ska lägga in en så du ser när revet lyser 2 sek!
  • AnnaGBG

Ja, det är rätt kul faktiskt men de stackars fiskarna får väl ont i ögonen...?

• AnnaGBG

Tjej83--Ett sånt vill jag med ha!!!!! Fast jag vill inte nu när barnen är så små, för de bara bankar på det och skrämmer livet ur fiskarna.

Det vi har nu är instängt i en lekhage

Svar på tråden Tips för akvarieägare!