• ladyhawk

Mus under diskbänken!!! Hjälp!!!

Hjälp! Var kommer den ifrån? Såg nyss en mus under diskbänken. Jag är ju inte sjåpig, men vi bor i stan, har rent hemma. Högst upp på tre trappor i lägenhet! Jag trodde inte man kunde få möss i lägenhet, det har jag aldrig sett! Enda trösten är att det inte var en råtta... Vad ska jag göra? Jag kan inte lägga ut råttgift, då vi har både katt och hund. Tänk om musen äter av råttgiftet under diskbänken och sen går och dör ute i lägenheten och katten eller hunden börjar tugga på musen. Då kanske de blir förgiftade? Iuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...................... vad göra? Jag sa åt min sambo att ringa fastighetsskötaren och Anticimex, det är hans försäkring. Hade vi bott i hyresrätt, hade vi kunnat kontakta värden. Hjälp!

• Svar på tråden Mus under diskbänken!!! Hjälp!!!
  • Nyfiken gul

Det börjar bli vinter, då kommer en del skogsmöss o liknande in för att "boa" o komma undan snön, vi har massor av möss i vår villa... Mig stör det inte nämnvärt, men okej, vi bor på landet...

Ring till Anticimex o bara be om ett gott råd i första hand o se vad de säger.

• ladyhawk

På landstället kryper de in flera stycken, men högst upp i en lägenhetsfastighet? Oj oj, vilken chock (jag vet att jag låter löjlig... ). Mmm... Anticimex nästa.

• annca

Vi fick in möss i vår lägenhet. Visserligen bara en trappa upp, men ändå. Och grannen hade fyra katter!
    Vi fick musfällor från nån ohyresbekämpare som HSB hade kontrakt med och satte i skåpet under diskbänken. Funkade bra.

• pl77

Vi har oxå fått in möss. Fångade 2 st i fällan och sen la vi ner en råttgiftsask vid rören där de kom ifrån. Har inte sett flera sen dess........(Vi bor i villa.)

• turia

Låt katten ta hand om musen,, det fixar den om han inte e för gammal o gaggig...
    KATTER ÄR BRA!

• kobra

Vi brukar ha möss inne ochså på hösten, vi lånar bara syrrans katt så är vi kvitt dom

• Du är för liten

ah
    släpp ut den stackaren.. fällor är rena tortyrredskap... lägg nånting den kan villja äta i en skokarton, gör ett hål i den på sidan o ställ in den o försök få in den o spring sedan ut o låt den springa sin väg..

• Millen

Håller med dig Du är för liten..
    Fånga in den och släpp ut den sen.. Stackarn ville ju bara få det varmt och gott.

• ladyhawk

Den är borta nu, sprang säkert iväg samma väg den kom in - till grannen?

• Alsephine

Fniss, jag bara måste dela med mig av följande musberättelse. Fem år tillbaka i tiden, höggravid med mitt första barn och drabbad av täta yrselattacker (f ö av okänd orsak), satt jag en söndagmorgon framför teven och motade vimsighetstillståndet tillbaka. På fötterna låg kissekatten, men bara för en stund för plötsligt studsade hon upp och ilade som en raket bort mot stereostället. Yr, i vita-prickar-framför-ögon-stadiet, såg jag hur katten hasade sig under stället och började leka med sin leksaksmus, lurvig och fin. I nästa ögonblick av klarsynthet insåg jag att leksaksmusen rörde sig och inte alls var någon leksak. "It's alive!", jo precis så skrek jag till maken som i samma stund var i duschen. Han var emellertid van vid hysteriska skrik vid den tiden och tog god tid på sig att öppna dörren och kolla läget. På soffbordet fann han en strandad val, mig, och på golvet hade kissen lattjolajban med lilla musen, som snart nog räddades av den skumdroppande maken och strax därefter fördes ut i det fria via sopskyffeln. Musrädd? Vem? Jo jag!

Hoppas att musen i TS inlägg funnit ett trevligt tillhåll!

Svar på tråden Mus under diskbänken!!! Hjälp!!!