• ladyhawk

Mus under diskbänken!!! Hjälp!!!

Hjälp! Var kommer den ifrån? Såg nyss en mus under diskbänken. Jag är ju inte sjåpig, men vi bor i stan, har rent hemma. Högst upp på tre trappor i lägenhet! Jag trodde inte man kunde få möss i lägenhet, det har jag aldrig sett! Enda trösten är att det inte var en råtta... Vad ska jag göra? Jag kan inte lägga ut råttgift, då vi har både katt och hund. Tänk om musen äter av råttgiftet under diskbänken och sen går och dör ute i lägenheten och katten eller hunden börjar tugga på musen. Då kanske de blir förgiftade? Iuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...................... vad göra? Jag sa åt min sambo att ringa fastighetsskötaren och Anticimex, det är hans försäkring. Hade vi bott i hyresrätt, hade vi kunnat kontakta värden. Hjälp!

• Svar på tråden Mus under diskbänken!!! Hjälp!!!
  • ladyhawk

På landstället kryper de in flera stycken, men högst upp i en lägenhetsfastighet? Oj oj, vilken chock (jag vet att jag låter löjlig... ). Mmm... Anticimex nästa.

• ladyhawk

Den är borta nu, sprang säkert iväg samma väg den kom in - till grannen?

• ladyhawk

Jag bor i utkanten av Norrtälje stad.

På landet måste jag sätta ut både musfällor och använda råttgift. Ja, jag är väl en hemsk människa *s*, men de är skadedjur som förstör och sprider bakterier. Hur söta de än är. Förra vintern slarvade jag. Jag hade inte fattat hur många de verkligen var. Följden blev att de kissade ner alla textilier och tuggade i sig täcken och allt möjligt. När jag lyfte på täcket så låg det döda möss där. Brödrosten var bara att slänga. Då tycker man inte att de är så söta längre tyvärr.

Något mycket underligt hände förra helgen. Vi hade inte varit där på flera veckor. När vi kom in i huset, så var det en blåmesunge i huset! Jag bara undrar vad den levt på? Stackarn. Vi lyckades iallafall få ut den. Hoppas att den överlever ute nu...

• ladyhawk

Jo, och landet är en stuga ute i skogen uti det sköna Roslagen. Så det är två olika ställen.

Svar på tråden Mus under diskbänken!!! Hjälp!!!