jag kommer vara hemma över ett år till, men kommer att lämna Fenix själv hemma för ensamhetsträning..
han är nu 9 veckor, och jag har redan tränat med han en del, för att göra så enkelt som möjligt sen, numera ligger han självmant i hallen och sover, även om jag stänger dörren, han har aldrig sagt något om det, första gången trodde jag han skulle grina ihjäl sej, men nejdå, han sprang runt och lekte lite och sov sedan, och när han vaknade skälde han till så jag kom och öppnade..
Har även tränat lite bil åkning med han, och häromdagen glömde jag säga en sak till sambon som jag ville att han skulle köpa, så jag fick springa in efter han i affären, men lämnade min bebis vakt kvar i bilen, så jag hörde om han skulle börja grina, men nejdå, han låg tyst och snällt kvar i bilen..
Eftersom jag gillar att träna med hundar, och inte kan göra så mycket med han en, så har jag konsentrerat mej på ensamhetsträning och miljö och social träning just nu, även lite vardagslydnad så som sitt, varsågod osv..
Viktigt är ju att man inte börjat träna för tidigt med sin valp, men jag har aldrig varit med om en hund som varit så mogen för sin ålder som våran lille, men man ska helst börja träna så fort hunden är mogen för det, för att slippa en hund som måste vara med JÄMT..