• LuRiGaBlAdLuSeN

Hur länge var ni helt hemma med er lilla valp?

Undrar hur många hela veckor ni var hemma när ni fick hem er hundvalp?

1,2,3,4..5...6...7...8....?

Vad är minimum för tycker ni?

Det är ju valpens riktiga start hos sin familj och man vill ju att det ska bli helt rätt från början.

Hur valde ni att göra?
    Har ni nåt annat bra råd angående detta ämne är det mycket välkommet

• Svar på tråden Hur länge var ni helt hemma med er lilla valp?
  • ängeln83

Först var min sambo hemma i 5 veckor med valpen, och sen var jag hemma i 4 veckor, så det blev ju 9 veckor sammanlagt, men vi började med ensam träningen ganska tidigt, lämnade henne några minuter för att sedan utöka till lite längre stunder. Tycker att det funkade jätte bra.

• Nina Kanin II

Jag var först hemma 2 veckor under jullovet. Sedan började skolan men jag var bara borta 3h/dag och då var min man hemma nästan hela tiden så det funkade bra.

• LuRiGaBlAdLuSeN

Multivitamin: givetvis menade jag som skrev överst: när man fått hem sin valp (dvs EFTER de 8 obligatoriska veckor som den ska vara kvar hos mamman, enligt alla regler.)

"Undrar hur många hela veckor ni var hemma när ni FICK HEM er hundvalp?"

Kanske jag som var otydlig i min formulering

• LuRiGaBlAdLuSeN

Verkar som alla gör olika, på sitt eget sätt, vilket nog oftast är det bästa.
    Tack för tipsen, alltid kul att höra från andras erfarenheter

• Essica

Var hemma helt i två veckor, men sista dagarna fick han va hemma en stund var dag själv. 30 min sen 60 sen en timme...Sen när vi börja jobba igen så var han hemma max 5 timmar själv de kommande 4 veckorna vatt hemma någon enstaka gång 9 timmar. allt funkt fint

• Caylinn83

8 veckor har gått och vi är helt hemma med vår ännu... Hon är ensam pga andra saker än jobb.. tex när man handlar, ska ärenden osv.

• carola78

Jag tog ut 2 veckors semester när jag fick hem min lill-kille.
    När det var dags att gå tillbaka till jobbet så följde han med. Han har alltid varit med på jobbet:)
    Nu e jag mammaledig å han e fortfarande med mig hela tiden.

• Caylinn83

Vad har ni för jobb då ni har hunden med er? Jag är jättenyfiken!!

• LuRiGaBlAdLuSeN

Det är jag oxå himskans nyfiken på!

• Lok

4månader. Hade "tur" och var arbetslös. Därefter började hon på hunddagis. Vi ensamhets tränade henne mycket, men det är inte ofta hon är ensam. iallafall inte längre än 5 timmar.

• Alexandra1983

Våran hund är nu (snart) 7 månader och jag är fortfarande hemma med henne. Är föräldrarledig/pluggar.
    Och när jag pluggar så är hon med mig dit.
    Vet inte om hon någonsin kommer att vara själv.

• carola78

Jag jobbar på kontor och har eget rum så det är kanon.
    Har/hade (eftersom jag är mammaledig just nu) en bur som han kunde gå in i och vara ifred och så hade jag en skiva för dörren så han såg ut och kunde få hälsa lite på folk om dom gick förbi.
    Kanon:)

• Honey Bunney

Var hemma i två veckor med honom. Sen fick han börja följa med till jobbet. Första veckan han var med jobbade jag halvtid. Men sen va han med hela dagarna. Jobbade i ett stall hans första två år, och han älskade att åka till jobbet där han hade sin hörna med säng och så. Dessutom fick han så småningom vara med på ridturer =) (är fortfarande en stor favorit att få följa med matte ut i skogen!)
    Nu har jag bytt jobb men jag å min sambo turas om att antingen ha honom med eller så får han vara själv, dock aldrig hela dagar.

• AgainstMe

Har aldrig varit hemma helt endast för valpens skull.

Den första hade jag med till dåvarande jobbet (djuraffär).

Den andra ordnade jag hundvakt åt dom dagar jag i skolan.

Den tredje skaffade jag under mammaledigheten, så han var hemma med mig 7 månader innan jag började jobba och han började hunddagis (dr han går nu).

• bonus2

Jag var hemma hade med mig min de 2 första månaderna. Sedan fick de vara hemma kanske 1-2 timmar själva. Min åsikt är att det är elakt att vara hemma ca 4 veckor och sedan gå tillbaka till ett heltid/Deltids jobb där hunden får sitta hemma 5-9 timmar. Vet att det är svårt att vara hemma längre från jobbet men om man inte kan det eller ex ordna med hundvakt så har man helst enkelt inte tid med en hund. Jag arbetar bara kvällar/nätter just för mina hundar. Har valpar och skulle aldrig sälja till någon som har tänkt lämna den ensam 5 timmar när den bara är 12 veckor.

• VåraHjärtan

Jag var hemma med valpen i en helg. på måndagen gick jag till jobbet 06,30 kom hem till frukost och lunch och rastade honom och busade. sen gick jag åter till jobbet. kom hem 14,30. Gick kanon bra!!! =) och han blev rumsren på bara någon månad!. Ylade aldrig eller något!.

Svar på tråden Hur länge var ni helt hemma med er lilla valp?