Inlägg från: JolinesMamma |Visa alla inlägg
  • JolinesMamma

Min tvättmaskin tar inte in sköljmedel

Har en Electrolux här hemma, modell äldre, som nu vägrar ta in sköljmedlet. Finns det nån tekniskt kunnig tjej/kille där ute som har nån susning om ifall man kan åtgärda det själv, eller om det bara är att tömma sparkontot och köpa en ny maskin? Suck, den har fungerat så fint fram tills nu.

• Svar på tråden Min tvättmaskin tar inte in sköljmedel
  • JolinesMamma

Åhå, ni är inne på samma spår som jag. Jag tog nämligen ut den och rengjorde, men varför inte göra ett andra försök? Jag kan ha missat nåt!

• JolinesMamma

Ja den tar tvättmedlet! Men sköljmedlet ligger kvar i facket och tvätten blir som pansarplåt.

• JolinesMamma

Ja det är trist när dyra saker går sönder. (Tja, nu är ju maskinen rätt gammal, men det blir iallafall dyrt att köpa nytt). Tvättmaskinen går varje dag här hemma numera. En annan komisk sak är att dörrhålet är för smalt för att man ska kunna få ut maskinen. Det blir ett huvudbry den dagen vi behöver köpa ny.

• JolinesMamma

Rokka Jill: Det kan det kanske vara... Ska testa att tömma. Vad goa ni är som kommer med tips! Ska "meka" lite så återkommer jag.

• JolinesMamma

Tömde "nålfiltret", gjorde rent uppe i taket och körde en tvätt, men icke.. Nu ska gubben få rota lite och sen blir det iväg till en vitvaruaffär om han inte kan fixa. Snyft. Bra idé dock att hälla i sköljmedlet när det är "dags".

Svar på tråden Min tvättmaskin tar inte in sköljmedel