Bortskämda barn
Häromdagen hade vi besök av några vänner och deras barn. De har en dotter på 3,5 år som är en go tjej men tyvärr väldigt bortskämd och ouppfostrad (enligt mig).
Med en gång de kom hit ville hon se på TV (barnprogram) och så skulle hon lyssna på skivor. Jag tycker inte man gör så när man kommer bort, har själv fått lära mig att man inte gör så. Föräldrarna reagerar inte och det är ju svårt att säga nej för oss när dom är här som gäster. Jag försökte säga att vi inte kunde titta nu o.s.v. men det tjatades. Sen springer hon och kollar i kylskåp och skafferi när man ska duka fram mat och pekar på allt hon vill ha. Säger man att hon inte får det tjatar hon men då sa jag faktiskt till att det inte gick. Föräldrarna säger till också men hon lyssnar inte och då ger dom upp villet är helt fel enligt mig. Sen när vi skall äta middag så äter hon bara lite, hon kan knappt sitta stilla vid bordet utan springer hela tiden runt. Trots detta får hon en stund senare godis! Fast hon inte ätit sin mat! Jag är inte själv perfekt på något vis men vill verkligen inte att mitt/mina barn blir så här ouppfostrade så man måste skämmas. Jag tror också att detta är ett vanligt problem, är det fler som upplever samma sak? Att föräldrarna är för mesiga med att säga till? Självklart måste barnen få vara just barn men de behöver ju regler annars får de ju problem senare i livet.