• Lola Jämtland

Vinröda tapeter ( i sovrum)...tips?

Vi ska tapetsera om vårat sovrum.

Vinrött vill vi ha o nu vill jag se bilder o få tips om just såna tapeter.
    Borosan har en variant (mönstrad fondvägg + enfärgade) som vi funderar på men jag vill se vad det finns mer.
    Har kikat i tapetkatalogerna i färgaffären men inte sett något speciellt...förutom då Borosan...

//Husägare!
  • Svar på tråden Vinröda tapeter ( i sovrum)...tips?
  • Lilah

Har för mig att Midbec har. Vi har tapetserat en fondvägg i sovrummet av Midbecs Delicate Bamboo en mörkt blå med silvriga bambuslingor i, har för mig att den även fanns i vinrött!

• Lola Jämtland

Ok...dyr tapet?

//Husägare!
  • Lilah

Mmmm, har för mig att den kostade runt 500:-/rulle. Lycka till!!

• Anna Paulita

Måste ni just ha tapet? Kan ni inte lika gärna måla, urvalet blir ju då större och man kan ju få den exakta färgen man vill ha. Vi har en vinröd vägg i vårt vardagsrum, den är målad.

• Lola Jämtland
    Lilah skrev 2006-10-26 09:46:50 följande:
    Mmmm, har för mig att den kostade runt 500:-/rulle. Lycka till!!
    Iiih, på tok för dyrt för min plånbok! Dessutom är rummet stort...men tack iaf för tipset!
    //Husägare!
  • Lola Jämtland
    Anna Paulita skrev 2006-10-26 09:52:06 följande:
    Måste ni just ha tapet? Kan ni inte lika gärna måla, urvalet blir ju då större och man kan ju få den exakta färgen man vill ha. Vi har en vinröd vägg i vårt vardagsrum, den är målad.
    Nä, målade väggar ger en så "död" yta tycker jag. Det blir lixom inga nyanser (om man inte laserar tex)....Så tapet är det som gäller.
    //Husägare!
  • Lilah

Jo, det drar ju iväg! Vi valde att bara ha den som fondvägg och sen en "vanlig" vit på resten, så kom man ner lite i pris!

• innana

Hej Lola, vi har en målad vägg i sovrummet som är vinröd. Vi måste ta bort den, för den är alldeles för mörk! Som tips alltså- välj en vinröd nyans som är lite ljusare, för det är jättesnyggt, men vi märkte att när vintern kom blev det som att bo i en grotta liksom.

Vi köpte en tapet istället för ca 450:- rullen på Flugger färg, har tyvärr glömt bort vad sorten hette.

• Lola Jämtland
    Lilah skrev 2006-10-26 09:54:44 följande:
    Jo, det drar ju iväg! Vi valde att bara ha den som fondvägg och sen en "vanlig" vit på resten, så kom man ner lite i pris!
    Jo, så kan man ju göra iofs....
    //Husägare!
  • Lola Jämtland
    innana skrev 2006-10-26 09:55:18 följande:
    Hej Lola, vi har en målad vägg i sovrummet som är vinröd. Vi måste ta bort den, för den är alldeles för mörk! Som tips alltså- välj en vinröd nyans som är lite ljusare, för det är jättesnyggt, men vi märkte att när vintern kom blev det som att bo i en grotta liksom. Vi köpte en tapet istället för ca 450:- rullen på Flugger färg, har tyvärr glömt bort vad sorten hette.
    Det funkar nog i vårat sovrum med mörkare vinrött (nyss köpt hus o aldrig sovit där) för det är 2 fönster åt olika väderstreck samt en garderobsvägg som är vit.... (bilder finns i galleriet).
    //Husägare!
Svar på tråden Vinröda tapeter ( i sovrum)...tips?