• Mammas gossar

Våran kattunge blir inte rumsren....

Vi fick en kattunge av min sambos sytser för några veckor sedan, Då sa att hon var rumsren men att hon ställt kattlådan och lagt tidningar bakom soffan för att det var jämt där som hon kissade, vilket jag tycke var dumt för då lärde hon ju sig satt man kan kissa vart man vill ändå. Nu försöker vi få henne att göra sina behov i lådan men hon kissar nästan alltid i sängen eller på dörr mattan eller utanför lådan. Vi har den alltid ren + försökt med kattmynta men inget hjälper. Det kan hända iblöand att hon bajsar i lådan men aldrig kissar.... Finns här någon "kattexpewrt" som har något tips om hur vi kan göra?

Älskar min son!
  • Svar på tråden Våran kattunge blir inte rumsren....
  • turia

va har du för sand?
    prova ett byte..
    o sen hur gammal va katten när du tog den?

• Mammas gossar

Hon var 12 veckor. Vi har bytt sand flera ggr men det hjälper inte.

Älskar min son!
  • Mammas gossar

Vi stänger jämt sovrumsdörren nu men det räcker tt vi glömmer den i några min så har hon satt sig. Det blev extra jobbigt när hon satte sig o bajsade när våran son låg o sov på nadra sidan vilket resulterade att jag fick väcka han för att det luktade så.

Älskar min son!
  • Josefin86

Vad jobbigt Men det kanske ordnar sig snart...avliva inte stackarn!

• turia

kolla upp urinvägarna ...kan va en infektion..

• Mammas gossar

Hon kan sätta sig framör ögonen på oss fast vi tar henne till lådan varje gång  och snäpper sig på nosen, så jag tror inte att hon vet att hon gör fel.

Josefi: Nej vi ska inte valiva henne men hur länge som helst går inte heller. Vi ska flytta till hus 1 dec så då kanske de blir bättre.

Älskar min son!
  • turia

man ska aldrig knäppa dem på nosen..

• FiaEleonora

Prova ha en vattenspruta i närheten hela tiden och spruta vatten på henne precis INNAN hon tänkt sätta sig ner för att kissa. Funkar på vissa katter. Och beröm henne mycket när hon gör det på rätt ställe!

• tinis77

Ta henne till veterinär och kolla så att hon inte har urinvägsinfektion. Snäpp absolut inte till henne på nosen när ni tar henne till lådan, då kommer hon att förknippa lådan med knäpp på nosen och sätter sig nån annanstans ist...

Svar på tråden Våran kattunge blir inte rumsren....