Inlägg från: Gladskit |Visa alla inlägg
  • Gladskit

amway?

PeeGee skrev 2012-11-12 14:01:34 följande:

The lady dost protest too much, methinks.

TS - Amway är ett såkallat MLM. Uppbyggnaden är samma som ett pyramidspel, men genom att introducera en produkt/produkter, som egentligen är egal/a för systemet, kommer man runt den lagstiftning som förbjuder pyramidspel i Sverige.

Det spelar ingen roll om det finns "två Amway" - båda bygger på samma princip. Även om det skulle vara som vår grammatikutmanade spambot ovan påstår att "det ena är snällare" så får du ställa dig frågan: "Vill jag bli blåst och utnyttjad av trevliga eller otrevliga människor?" (Hint: Rätt svar är naturligtvis "Jag föredrar att inte bli blåst och utnyttjad alls, tackar som frågar.")

Det här är ett sånt där tillfälle i livet när det är viktigt att du tar fram vad du har av självkänsla och konfliktvillighet och säger ett bestämt "Nej tack."

Haha, kunde inte sagt det bättre själv.
    Hade en kollega som började med det där för några år sedan och höll på att bli galen. NEJ JAG VILL INTE FÖLJA MED TILL KISTA PÅ MÖTE VARJE TORSDAG, förstår du inte vad jag säger? Och produkterna skulle vara så bra, och jag behövde bara köpa ett startpaket som jag antingen kunde använda hemma själv för att se hur BRA produkterna var eller sälja vidare. Det kostade bara typ 5000kr.
    Nej tack, säg vänligt men bestämt nej!! 
    Och tänk hela tiden "låter det för bra för att vara sant så ÄR det antagligen för bra för att vara sant".   
Svar på tråden amway?