• Sarius

BIO-mamma

Min fråga är enkel.
    Varför har alla sådana problem med Bio-mammor?
    Jag själv är en sådan och min fd har ny tjej.
    Hoppas verkligen att hon och jag inte blir ovänner.

Jag anser att det är bio-mamman och bio-pappan som ska ta alla beslut som rör deras barn.
    Ingen annan.

Varför blir alltid Bio-mamman boven?
    Ett mynt har flera sidor.

Bara en tanke...

• Svar på tråden BIO-mamma
  • Sarius

1malle: Vad jag menar är att stora viktiga beslut är ju något föräldrarna ska komma överrens om.
    Om man har bra kontakt alla inblandade både BIO och Bonus är det ju skillnad.
    Men finns det minsta lilla rivalitet måste bonusföräldrar backa och låta BIO besluta.

• Sarius

Jag tycker bara det är synd att Bio-mammor blir onda och bonus-mammor goda i alla inlägg.
    Hoppas att jag inte blir ett ämne av min dotters bonusmamma.

• Sarius

Nu var det ju beslut som är lite större jag menade.
    Att bonus har rätt att bestämma regler i sitt eget hem, det förstår jag ju.
    Men tex var ska barnen gå i skolan, hur mycket veckopeng, vad ska gälla vid hämtning och lämning.

• Sarius

Jag har inga problem med bonusmammor, jag kan bara bli lite irriterad när jag hör att bonusmammor OCH pappor lägger sig i saker som inte rör dem.
    Jag hoppas verkligen att mitt ex tjej och jag kan kommunisera rationellt med varann.
    Hon kommer bli en del av min dotters liv och jag hoppas att de får en god och öm relation till varann.

Nu var ju veckopeng bara ett exempel.
    Jag är en biomamma som bryr sig och älskar mitt barn över allt annat, om det var någon härinne som ville antyda något annat!

• Sarius

I mitt fall, där jag och pappan har kommit överrens om vissa saker, dop, viss uppfostran, hur mycket tid han ska spendera med vårt barn, vem ska lämna, vem ska hämta och lite annat, så skulle jag bli riktigt irriterad om hans tjej eller min kille kom och ville ändra på.
    Speciellt uppfostran, vårt barn, vi bestämmer ang lämplig bestraffning osv.
    Skämsmatta tex. går tvärbort.
    Skulle hans tjej ha det i deras hem skulle jag bli vansinnig.

Kanske jag är konstig, men det anser jag ha rätt som förälder att besluta om mitt eget barn.

• Sarius

Jättetråkigt att bonus inte kan få älska sina extrabarn.
    Låter som avundsjuka från hennes sida.
    Du är för barnen det hon vet att hon inte själv är.
    Stå på dig tycker jag, älska dina bonus.
    Barnn behöver kärlek, kan de inte få det från mamma förtjänar de att få det från någon som bryr sig.

Svar på tråden BIO-mamma