• tuvan4

Brukar ni frisera er gran?

Jag brukar klippa vår gran med sekatör så att den får en fin form. Detta tycker mina barn är helt galet!

Är det fler som är nojiga som jag?

• Svar på tråden Brukar ni frisera er gran?
  • getingmidja

Har aldrig hört talas om fenomenet.

• Danbala

Haha! Jag håller med dina barn!

(Fast ibland är liksom taket ivägen för toppen av granen och i valet mellan att göra hål i taket och att kapa toppen lite brukar vi göra det senare.)

[...fnord...]
  • Eliin

haha blev så full i skratt när jag läste rubriken....

• tuvan4

Vet inte hur jag ska tolka detta... Trodde det var fullt normalt!

• burtok

Jag har aldrig gjort det själv men det beror på att vi har platsgran.. (min man tål inte gran... )

MEN jag har en arbetskamrat... De tar inte bara sekatören.. De har även vissa är limmat in nya grenar... Varför skulel man inte kunan göra det.. om man nu vill ha en fin gran

• cåbra

När jag jobbade i hemtjänst så hade vi en väldigt speciell vårdtagare, hon skulle prompt ha en levande gran men den skulle duschas och tvättas med diskmedel innan den kunde kläs.
    Med det i minnet så låter det inte alls konstigt att du friserar din gran

• ÄngelBängel

Tuvan4: Vi har inte gran eftersom vi oftast är borta över jul och den skulle få ett hårt liv med barn och katt MEN om jag skulle ha en naturgran skulle jag definitivt trimma till den Det är ju en dekoration, då ska den ju inte vara ful? Jag skulle irritera ihjäl mig på en gren som var för lång. Älsklingen bara skrattar när jag tar fram sekatören på sommaren för att trimma grenar, snart ser det ut som om vi har jättebonsaiträd utanför

• mud

Men, blir inte lilla granen ledsen och torkar snabbare?!?

• Danbala
    ÄngelBängel skrev 2006-10-27 10:57:58 följande:
    Det är ju en dekoration, då ska den ju inte vara ful?
    Ah, jag gillar asymmetrin och oredigheten hos en vanlig gran, jag. "Fult" är så subjektivt!
    [...fnord...]
  • tuvan4

mud: Nej den blir inte ledsen, utan står fin o grön till tjugonda knut.
    Ängelbängel: Det där med katt o gran har jag erfarenhet av. Har haft katter o då brukade jag binda fast granen lite diskret. Men en gång hann jag inte, då rasade granen precis när jag skulle hämta snöre. Vi bara skrattade för vi hade ändå prytt den med alldeles för många kulor.

Svar på tråden Brukar ni frisera er gran?