Inlägg från: Lola Jämtland |Visa alla inlägg
  • Lola Jämtland
    fia sthlm skrev 2006-10-27 11:36:00 följande:
    all fisk går bra att äta väl, så länge den inte är rå ?Vecka 23
    Näe. Det finns vissa man bör undvika.
    //Halloween firas alltid den 31 oktober. Kom ihåg det!
  • Lola Jämtland
    fia sthlm skrev 2006-10-27 11:43:08 följande:
    Jo jag vet enligt socilalstyrelsens rekomendationer.Fast jag har sett program på tv där dom visade hur många varje år som dör eller skadas av att äta fisk ifrån östersjön...0% var det Det var värre att avstå fisk än att äta.Likadant med dom som fått den där bakterien av skinka, rå mat osv, vet inte vad den heter?Tror det var 3 per år som fick den och ingen bebis hade någonsin dött eller tagit skada av det heller.Men är ju ondöigt att riskera nått skl.Vecka 23
    Ja, för TV visar ju alltid sanningen. Eller hur?

Jag skulle föredra att lyssna på Livmedelsverket o Smittskyddsinstitutet jag.....
  • Lola Jämtland
    fia sthlm skrev 2006-10-27 11:49:47 följande:
    Jag tror nog kalla fakta är rätt så trovärdiga, andra program skulle jag nog inte lite på.Dom intervjuade folk från livsmedelsverket och redovisade sin statistik, och kom fram till att det var skrämselpropagande, men det kan ju varit fel skl?Dom gjorde ju egna undersökningar, intervjuade läkare som jobbat med såna bakterifall i 40 år och den ena läkaren hade 1 g under sin verksamma tid hört talas om att ett barn tagit skada, men då visst han inte heller om det var just pga bakterien, men antagligen..Vecka 23
    Så varför finns då rekomendationerna kvar på Livsmedelsverkets sida?

För det är ju bara rekomendationer o har alltid varit, även före tvs repotage. Det är ingen lag man tvingas följa.....
  • Lola Jämtland
    Robyn skrev 2006-10-27 12:35:22 följande:
    Ibland undrar jag om svenska staten strävar efter att lägga skuld på kvinnor och "hålla dem i schakt". Kanske är Livsmedelsverkets listor skapade av män för att ha kontroll över kvinnor?*tänker högt*
    Men det är ju ingen lag man måste följa. Det är rekomendationer. Alltså står det folk fritt att göra som de vill.
Svar på tråden kan jag äta fryst makrill?