Inlägg från: Benganfans |Visa alla inlägg
  • Benganfans

Satans volvo...

Måste hålla med kjn... Iofs kör jag en 3 tons bil med bensin motor men den skall bytas ut mot en disel... men med bensinaren stora däck och mycket markfri gång ligger jag på 1.5-2 liter per mil beroende på om det är landsväg eller stadstrafik... men jag kan lasta halva lägenheten och fortfarande transportera runt hela familjen utan att det blir trångt... vid en krock så skulle jag inte våga gå ut och kolla på bilen jag krockat med....

• Benganfans

Grodmannen: jag kör defenitivt inte en stads Jeep. möjligt vis en föregångare till suv men absolut inte en Jeep. Då jeep är ett bil fabrikat...

• Benganfans

KJN måste hålla med dig på en cheva så är det minsta verktyget rörtång. Kör själv en suburban...

• Benganfans

Jag tror K J N har ca 1,5m motor huv på sin bil och det skall mycket för att hela den skall tryckas ihop

• Benganfans

Biker: Klart att en bil skall drika mycket riktiga bilar drar minst 2 liter milen.

"På 60-talet trodde man att krocksäkerhet innebar att bilarna var så hela som möjligt efter en krock. Nu har man kommit lite längre."

På 60 talet så var iden att man skulle kasta sig ned under instrument panelen vid en krock. Då byggde man bilar efter hjärtat. det var hjärtat som car med och designade bilar då. det försvann ju nån gång i slutet på 60 eller början av 70 talet...

• Benganfans

"Sådana bilar som grabbarna ovan beskriver kör man ofta med i östeuropa. Fast det de kör de bilarna på vill jag nog inte kalla diesel, det liknar nog mer smörjolja i den kemiska sammansättningen. Luften blir iofs därefter, men det behöver man ju inte ta något ansvar för, luften är fri, luften är fri.."

Den bilen jag kör körs ofta i dom stora länderna väster om sverige, USA och Kanada. Det är inte som Trabanterna, Lada och Tatra bilarna som körs i öst. det är helt olika bilar.

• Benganfans

Dofilus: det där gäller väl alla oss oka däck trycket med 0,5 bar och man sparar en massa bränsle... jag själv kör med 2,5 kilo i mina däck. volvo... och 3,5 i min cheva

• Benganfans

Jag då som använder min cheva att köra i skogen med som söndags nöje...

Svar på tråden Satans volvo...