• Anonym

förbaskade springmaskar

uch stackare
    och stackars din dotter

en annan fick kämpa 7-8 månader innan skiten försvann
    gissa om elräkningarna var skyhöga, tvätt tvätt tvätt och städ städ städ

Men nu ett tips då kylan biter sig på, ut med sängkläder i frosten!!

• Anonym

Lite ot kanske men marker man alltid om man har mask? Eller ar det bara viss sorts mask man marker sjalv? Finns det nagon sort som kan leva i magen typ som man inte vet om sjalv att man har?

• Anonym

Usch...jag har haft samma probelm fast vi är än så länge utan barn, (har en bulle i ugnen:)

Fick för första gången i fjol, aldrig haft i hela mitt liv (är 27år)...första gången vi behandlade var jag nog inte så super noga...

Sen kom de tillbaka, men försvann av sig själva.

I augusti upptäckte jag en mask i avföringen, men gjorde inget o besvären avtog, men nu för 1 månad sen så var det jättemycket, USCH!!!
    Kunde känns på kvällen när dom börja "komma ut"....

jag o sambon tog medicin o jag var super noga med tvätt och städ, plus tvätt av husdjur...

Nu ej ag supernojig att det ska komma tillbaka, orkar inte städa igen som höggravid!!! :(

• Anonym
    Anonym (sara) skrev 2006-10-30 15:17:41 följande:
    OCH: Hur får man mask?????
    Läs artikeln jag länkade till.
  • Anonym

Okej. Sa springmask lar man marka om man har.
    Men hur vet man om man har de dar jattelanga maskarna som lever i tunntarmen? Blaaaaa. Jag maste nog ga och krakas tror jag.

Jag bor med bada ute och innekatter och tvattar mig alltid noga efter att ha gjort rent ladan. Jag tvattar mig dessutom innan jag ater alltid, vare sig jag har klappat katterna eller inte.

Men man vet ju aldrig... Vilken sorts mask kan man fa fran katter, ar det nagon som vet?

• Anonym

När sonen hade springmask, kom det tillbaka ganska snart efter vi behandlat så när vi gjorde om behandlingen gav jag honom på eget bevåg en tredje dos efter två veckor och då försvann det. Vi gav Vanquin.

• Anonym

Usch jag har haft det när jag var i 15-årsåldern. Jag har aldrig varit så äcklad. Man kunde verkligen se dem slingrs sig! Bläääää!

• Anonym

Jag HATAR springmask. Tro det eller ej, men jag har fått dras med det här eländet till och från i 20 år. Ja, ni läste rätt. Det är definitivt så som någon tidigare skrev, att vissa drabbas lättare än andra. Och jag har gjort ALLT i min makt för att bli av med dom. Tror faktiskt aldrig att det kommer ske, även om en läkare tröstade mig med att en del blir av med dom när de når klimakteriet. Tjenare, det är ju bara att ladda för 20 år till då
    Man får försöka distansera sig lite från det hela. Det är supersvårt, men nästan ett måste. Annars går man omkring och mår jättedåligt hela tiden och livet får ju inte slösas bort på det sättet. Är det någon mer än jag som varit/är med om samma sak?

Lycka till alla "utrotare" där ute
    Väntar på att en mirakelmedicin ska komma fram, något som tar bort dom från jordens yta. Urk.

• Anonym

Här har vi också haft springmask från o till, blää! Det är ett av barnen som har otroligt lätt att få dem, har bara sett att 2 av 4 barn haft det. Han som får det är en sån som sätter allt i munnen, så det kanske inte är så konstigt. Det är urjobbigt med all tvätt o städning, usch! Men nu var det faktiskt ett tag sedan, skönt.

Har inte hört att Vermox hjälper bättre (ska be att få det nästa gång), men vi fick det en gång när vi inte visste hur mkt Vanquin vi fått i en av våra småttingar, då hon spottade ut en stor del. Då fick vi Vermox istället som hon fick ta nästa dag, det gjorde tydligen inget att hon tagit Vanquin då dan innan. Så ni kanske kan ta Vermox iallafall på måndag?

Hoppas ni blir av med det!

Svar på tråden förbaskade springmaskar