• Pepparrot

Äger du "den lilla svarta"?

I år är det 80 år sedan Coco Chanel skapade begreppet, den lilla svarta (DLS) eller LBD (Little black dress). Äger själv en svart basklänning som är perfekt till vardags och fest. Är den fortfarande aktuell? Är den ett måste i varje kvinnas garderob, eller är det hopplöst ute?Glad

Som rubriken lyder: Äger du den lilla svarta?
    Hur ser din lilla svarta ut? Lång, kort?
    Med eller utan axelband, ärmar, ärmlös? Ja, hur?Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-29 10:47:26:
    Just det ja, min är knälång med sprund och ärmlös!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äger du "den lilla svarta"?
  • lövet2

Ja - ärmlös, går till knäna, perfekt till allt. Har haft på begravning och fester med olika tillbehör bara.
    Fast jag måste nog köpa en ny i större storlek. Jag ser ut som en liten stoppad korv i den numera! Skrikandes

• Pepparrot

Den har nog krympt va?

• vackrastarflow

japp två! den ena är väl bara sådär sexig visserligen, lite 60-tal med båtringning och den slutar precis vid knäet.

den andra är snyggare, utan axelband, och tyget veckar sig horisontellt.

• Majsan70

Jag äger inga klänningar överhuvudtaget. Det jag äger är en jeanskjol som jag har på mig när vi åker o badar om somrarna.

Sist jag hade kjol på mig var vid brorsans bröllop för 6,5 år sen. Enbart för att det var klädkod på det då.

• Andrundrun

Nej, jag avskyr både klänningar och kjolar.

• A lie

o ja, att den sedan är typ 4nr förliten och inte passat på 5år är väl en annan sak...

♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • E l l a

Ja, flera till och med. Har en som är ungefär till knäna, med kort arm, ganska figursydd i ett väldigt skönt och snyggt material - det ligger så snyggt. Ingen urringning, utan går nästan upp till halsen och har en lång knäppning i ryggen, dvs knappar längs ryggraden. Det är min lilla propra svarta.
    Har sedan en klassisk Jackie Kennedy modell, en med båtringning och nu senast en lite omlottaktig med längre arm. Allt för alla tillfällen! Har nog en med tunna axelband också.

Nu när jag tänker på det så har jag ingen axelbandslös, typ lite stelare, korsettaktig - en sådan måste jag ju införskaffa!

• Clobberella

Nej! Fantasilöst med liten svart klänning, jag vill hellre ha något med lite färg på.

• ica003

Men mitt alternativ fanns inte jag har ingen men jag vet vad det är!

Svar på tråden Äger du "den lilla svarta"?