Bästa thaibuffen i Göteborg?
Nån som har en åsikt om var den finns? Och kanske någon har en åsikt om var det INTE är bra också? Och är det barnvänligt?
Vi ska ut o äta söndagmiddag ikväll och funderar på var vi ska gå?
Nån som har en åsikt om var den finns? Och kanske någon har en åsikt om var det INTE är bra också? Och är det barnvänligt?
Vi ska ut o äta söndagmiddag ikväll och funderar på var vi ska gå?
Det ligger fyra thairestauranger på 2:a Långgatan iaf. Alla är bra men den som ligger närmast Järntorget har vi blivit dåligt bemötta på; dålig service helt enkelt och sämst mat av de fyra.
Amazing Thai då?
Synd att ni gick på Thai Garden av alla ställen. Det var ett kanonställe för bara ett år sedan. Var där för drygt en månad sedan med hela familjen. Det hade blivit riktigt sunkigt. Maten var dålig och snål. Buffén var nästan tom. De fina fiskarna i akvariet som barnen gillade så mycket var borta. Det fanns bara ett vattenfyllt akvarium utan fiskar som var väldigt smutsigt. De måste väl gå i konkurs snart så dåligt som det blivit.
Det är kanske inte så smart att ha fyra thairestauranger på samma gata alltså Fast de borde ju försöka konkurrera ut varandra i stället, inte ge upp...
Amazing Thai ligger på Vasagatan f.ö.
Jag bor ju på Hisingen och för ett tag sen så brukade vi ibland när vi var riktigt sugna åka ända till Thai Garden för att hämta mat, bara för att det var så svingott. Nu har vi ok thai på Hisingen så vi åker inte dit o hämtar länge. Men att det skulle va så kasst som det var, det trodde man ju aldrig... Sunkigt, som du säger "Alltid", nästan tom buffe, avslagen cola, mm, mm... Nä men iallafall bra nu vet man det till en annan gång!
Göteborgstjej: Var på Hisingen hämtar ni Thaimat?
knutkerstin: vi har testat flera ställen, vissa är sådär, men vi gillar det som ligger på Hjalmar Brantingsgatan bäst, det ligger liksom på den "lilla" Hjalmarbranitngsgatn, som liksom går parallellt med den stora, fattar du vad jag menar? Thai Spice tror jag det heter. Ligger i princip mellan Wieselgrensplatsen och Vågmästarplatsen.
Göteborgstjej: Ah, då vet jag! Det är bara take away va? Vi gick in på den restaurangen som ligger på Wieselgrensplatsen en gång. Tien Loon eller nåt sånt. Vi vände i dörren kan jag säga...
tien loon är väl bara kinamat eller? Och ganska sunkigt... Där har vi köpt kinamat en gång - aldrig mer!
Göteborgstjej: Ah, det är möjligt. Tycker alltid det är samma mat vare sig det är kina eller thai, så jag säger thai till bägge... ha ha. Kan också bero på att jag är uppvuxen i en byhåla, där man aldrig får lära sig skillnaden.
kinamat för övrigt, det brukar vi handla på Silverdraken, ligger på Herkulesgatan, nära Kvilletorget. (Nu när vi ändå är inne på diskussionen så kanske du ville ha tips på ett ok kinaställe också?)
Göteborgstjej: Tackar så mycket! Nu blev jag änna hungrig.
Sala Thai nere vid Nya Varvet i småbåtshamnen. Världens godaste thai-mat. Inte trevligt att sitta där, men man kan ju ta med sig.