• Dante

Delade bukmuskler

Ehum...jag har fortfarande glipa kvar, 12 månader efter förlossning...

Ringde bm, hon sa att jag skulle kontakta sjukgymnasterna, och "träning är väl det enda som hjälper"
    Men JAG har ju läst att man ska vänta med att träna magen tills de växt ihop...

En arbetskamrat till mig fick operera ihop sina efter 2 år...

All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • Dante
    Jenny K skrev 2006-10-30 11:15:11 följande:
    Dum fråga men ser man att musklerna delat på sig? Jag har ingen aning om mina delat på sig eller inte... Hmmm...
    Gör en situp och stanna halvvägs. Om  det buktar ut så är de delade...
    ChicoChica skrev 2006-10-30 11:28:40 följande:
    Ush jag tyckte det var grymt obehagligt när min gick i sär.. Det tog ca 4-5 månader innan det växte i hop igen. Jag tränade lite smått bara mest promenerade jag bara. Jag antar att det är olka för alla men för mig var det ingen grop utan jag kunde helt köra in handen och känna muskeln på varsin sida om handen *ryyys* Hela vägen uppifrån och ner... Uhhh..
    Så är det nästan på mig fortfarande...
  • Dante
    Neko skrev 2006-10-30 15:25:51 följande:
    Jag läste att ifall man inte kan få två fingrar emellan dem så är det okej att träna.
    På bredden???

Förvånad
  • Dante

jag tror det...

• Dante

critan: de är säkert delade...känner igen pyramiden...Ring din bm/mödravärdssjukgymnasten.

Det ska jag göra när jag kommer ihåg det!

• Dante

Så har jag varit hos sjukgymnasten!
    Det visade sig att de faktiskt växt ihop, möjligtvis att de var lite "insjunkna" just vid fästet där de möts. Eller så var det bara så att jag tänkte mer på hur det känns just där eftersom de varit delade...?
    För övrigt var mina magmuskler ruskigt utvecklade/tränade trots att jag inte tränat en minut sedan januari 2004...Skumt!

Sjukgymnasten rekommenderade mig att göra knipövningar liggandes på rygg för att stärka hela "bukområdet".
    Knipa 10 sek tio gånger, 2-3 ggr i veckan

Sen rekommenderade han låga situps, alltså inte en hel situp utan bara lyfta axlarna från golvet. Framåt och åt sidorna gick bra.

Ett sätt att testa sina magmuskler på är att luta sig framåt, bakåt och stå på ett ben (lyfta framåt). Om man har riktigt taskig balans och inte har haft det tidigare så kan det bero på att de inte växt ihop.

Svar på tråden Delade bukmuskler