Marsvin
jag föder upp marsvin här har jag hanar för sig o honr för sig det gär jätte bra att ha honorna i hopp o hanarna me så länge inte hanarna står så dom känner lukten av honorna då kan det bli en det bråk.
jag föder upp marsvin här har jag hanar för sig o honr för sig det gär jätte bra att ha honorna i hopp o hanarna me så länge inte hanarna står så dom känner lukten av honorna då kan det bli en det bråk.
men har man marsvin o kanin i samma bur ska man veta att kaninen har en bakterie i magen som inte marsvinet har o skulle marsvinet få i sig det kan dan bli väldigt dålig, det är inte vanligt att det händer men det kan gör det.
det var så länge sen jag gick uppfödar kursen kommer inte ihåg riktigt hur dom blir dåliga men jag kan se om jag hittar det i mina gamla papper. men jag hinner inte idag pappren ligger långt in i garderoben i en kartång. ja det är inte många djuraffärer som vet eller inte vill upplysa om det. jag gjorde alltid det när jag sålde djur i min affär.
ja om man inte botar dom i tid. det va det jag menade med att veta om att den bakterien finns så man kontaktar vetrenär om man ser att den är dålig. typ inte äter eller blir dålig i magen eller så.
jag ska se om jag hitta mina papper i mån så ska jag skriva ner vad som är bra o veta o lite så. om ni vill ha det jag letar inte i onödan
ok jag ska se om jag hittar dom. nu måste jag mata min kattunge har en på 4 v som har en mamma som inte har någon mjölk. un dra om man kan säga sådan matte sådan katt, jag hade inte heller mjölk nämligen.