Inlägg från: Hella78 |Visa alla inlägg
  • Hella78

Marsvin

jag föder upp marsvin här har jag hanar för sig o honr för sig det gär jätte bra att ha honorna i hopp o hanarna me så länge inte hanarna står så dom känner lukten av honorna då kan det bli en det bråk.

• Hella78

men har man marsvin o kanin i samma bur ska man veta att kaninen har en bakterie i magen som inte marsvinet har o skulle marsvinet få i sig det kan dan bli väldigt dålig, det är inte vanligt att det händer men det kan gör det.

• Hella78

det var så länge sen jag gick uppfödar kursen kommer inte ihåg riktigt hur dom blir dåliga men jag kan se om jag hittar det i mina gamla papper. men jag hinner inte idag pappren ligger långt in i garderoben i en kartång. ja det är inte många djuraffärer som vet eller inte vill upplysa om det. jag gjorde alltid det när jag sålde djur i min affär.

• Hella78

ja om man inte botar dom i tid. det va det jag menade med att veta om att den bakterien finns så man kontaktar vetrenär om man ser att den är dålig. typ inte äter eller blir dålig i magen eller så.

• Hella78

jag ska se om jag hitta mina papper i mån så ska jag skriva ner vad som är bra o veta o lite så. om ni vill ha det jag letar inte i onödan

• Hella78

ok jag ska se om jag hittar dom. nu måste jag mata min kattunge har en på 4 v som har en mamma som inte har någon mjölk. un dra om man kan säga sådan matte sådan katt, jag hade inte heller mjölk nämligen.

Svar på tråden Marsvin