Inlägg från: Splach |Visa alla inlägg
  • Splach

Marsvin

OBS det finns en lag om att Marsvin ska ha sällskap, djuraffärer får inte sälja Marsvin om dom inte säljs med sällskap, dom får endast göra det om sällskap redan finns i det nya hemmet..

Godkänt sällskap är Kanin och Marsvin..

Lagen är ganska ny, så det är inte så många som vet om det, och tyvär följer inte många djuraffärer den..

Ang avel på Marsvin så lär man avla rätt så snart på dom, för annars växer bäcken ihop och dom får problem med att föda, och oftast kan dom inte det..

Det är bättre att ni köper två honor på en gång, än att det ska bli ytterligare Marsvin som inte får något hem, eller månader på djuraffär

• Splach
    tii skrev 2006-10-31 00:34:24 följande:
    Splach:Man ska inte ha marsvin o kaniner tillsammans, kaniner kan av misstag sparka ihjäl eller skada marsvinen.Men du har rätt i att det finns en lag om att marsvin ska ha sällskap,men det är med andra marsvin.
    när jag hörde med en person som håller på ganska mycket med lagar och sådant för jordbruksverket, så sa han att kaniner anses som OKEJ sällskap till Marsvin..
  • Splach

kanske var det mitt Marsin dog av då?

Fast han mådde aldrig dåligt eller var dålig i magen, utan en dag låg han bara där, däremot tror jag han hade diabetes eller något i den stilen..
    hade en 500ml flaska med vatten till han och kaninen, den var alltid slut på kvällen, fast jag fylde på, på morgonen, nu är den flaskan inte ens halvtom på kvällen, och då har jag två kaniner..

Svar på tråden Marsvin