• Fru F

progesteron-prov??

Hej på er! Hoppas någon kan lätta min oro.. Jag var hos min BM i tisdags förra veckan och lämnade urinprov då jag hade haft känningar av UVI. Detta gick över igen och hon hade ringt på min telefonsvarare idag och talat om att inga bakterier fanns i urinen. MEN, så sa hon nåt som jag nu funderar på (försent att ringa tillbaka så klart grrr!), hon undrade om jag hade tagit ett progesteron-prov...che? vad menas..ett gravtest typ eller? Hade ett MA i våras, kan det ha något med det att göra? Någon som har en aning?

• Svar på tråden progesteron-prov??
  • Annabel

progestoron prov tar man en v efter äl..för att fastställa om man verkligen haft äl.

• Fru F

okej, glömde en liten detalj..Jag är gravid i v 8. Det vet de om och jag ska dit på onsdag för första VUL.et.. Nu blir jag nojjig att de testat nåt annat med mitt urinprov och att jag inte är gravid trots allt..

• Uddan

Jag har gjort en utredning med anl av två MA. Jag får extra progesteron nu i början av graviditeten. Progesteron är ett hormon som är nödvändigt för att kroppen inte ska stöta ut fostret. Ibland så får man ju göra vissa prover för att se att kroppen producerar tillräckligt med prog. Gör den inte det så kan det vara en anledning till missfall vad jag förstår. Ska inte svära till hundra att jag uttrycker mig korrekt då det är mycket att sätta sig in i.

Jag tror inte att det är något fel med ditt urinprov. Prog provet tror jag man tar med blod. Det v ar nog bara med omtanke för dig ifall de kollat upp detta eftersom du fått ett MA innan.

Lycka till på ditt VUL

• Fru F

Åh va glad jag blir Uddan, det låter rimligt som du säger. Tack för att du tog dig tid att svara och håll tummarna för mig på onsdag. :)

• Uddan

Jag ska tänka på dig! Det är ju i morgon!!!

Svar på tråden progesteron-prov??