Inlägg från: JeckaH |Visa alla inlägg
  • JeckaH

Dagmatte?

Hur många av er som har hund har en dagmatte/daghusse (dvs någon som rastar hunder under tiden som ni jobbar) och vad betaler ni dagmatten i så fall? Var det lätt att få tag på dagmatte/husse? Hur gjorde ni för att få tag på en?

Svar om att man ska vara hemma hela tiden för att man är en bättrehundägare då undanbedes.

• Svar på tråden Dagmatte?
  • JeckaH

Har också tänkt på det här med penisionärer, det finns säkert någon djurvänlig sådan i närheten. :)

• JeckaH

Men om det är någon som bor nära, tex i samma trappuppgång, så känns det ju lite tryggare. Och så hoppas man ju på att ens personkännedom är bra och att man kan känna på sig att personen verkligen är djurvän (man får ju ha lite anställningsintervjuer då :)) Hunddagis är ju svindyrt, vad betaler du?

• JeckaH

Funderar på att skaffa en liten hund (chihuahua) som inte behöver så långa rastningar och promenader. Kommer att vara hemma med kissen (fast inte längre än 4 timmar i sträck, det måste jag ordna).

Ska kolla med hunddagis också :).

• JeckaH

Hunden kommer att vara hemma med kissen alltså :)

• JeckaH

Vad jag har läst så kan de gå bara ca en km åt gången. Det är inte avgörande precis men rent logiskt bör de ju inte orka lika långt som tex en schäfer, pga sina små ben, menar jag.

Älskar själv promenader :).

• JeckaH

Spelar ingen roll med långa eller korta promenader för min del, bara kul om hunden kan gå långt. Det jag har siktet på är en liten hund, som inte är långhårig (har redan perserkatt, vill inte ha två stycken långhåriga djur :)) och som är lätt att ta med lite överallt. En större hund tar ju mer plats i bilen, på resan osv. Små hundar är praktiska.

Vill försöka ta reda på så mycket som möjligt om rasen innan köpet, skulle aldrig göra ett impulsköp, och skulle aldrig sätta djurets behov åt sidan. Har haft djur (katter och hästar) i hela mitt liv och är van vid att det krävs det där extra.

Vissa är väl småhundsälskare bara :).

Svar på tråden Dagmatte?