Inlägg från: Skärgårdsfru |Visa alla inlägg
  • Skärgårdsfru

Dagmatte?

Jag har inte dagmatte men jag ÄR dagmatte

Jag tar 100 kr per dag och då ingår garanti med promenader, lek och gos.

Den erfarenhet jag har av hunddagis är att det många gånger lovas så mycket men det hålls inte. Att vara hos en privatperson tycker jag personligen känns bättre och jag anlitar hellre en privatperson än dagis.

www.vovve.net tycker jag är en utmärkt sajt som man kan sätta ut annons som dagmatte sökes eller så kan man titta på de dagmattar som har satt ut annons hundar sökes.

Mitt tips till dig är att om du ska söka privatperson så åker du verkligen hem till personen, ni sitter och pratar, du ställer frågor vad personen har tänkt sig när det gäller hundpassningen och du är också uppmärksam på hur den tänkta dagmatten beter sig med hunden och om hunden verkar vara nöjd.

Detta kan man ju upprepa flera gånger om man vill lära känna personen lite mer. Man kan t.ex. ta någon promenad tillsammans osv. Jag har alltid sagt det som krav att de hundar jag tar åt mig, vi ska träffas innan och se vad vi tycker om varandra och så att ägarna får se vad jag är för en person. Det är det minsta man kan begära när man vill lämna ifrån sig sin familjemedlem. Man ska tryggt kunna lämna hunden.

Svar på tråden Dagmatte?