Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

"knulla"

Men "knulla" är ju stämplat som "fult ord". Inte vill man gärna använda det om att ha sex med den man älskar? Inte för att jag är pryd i sej, men att "knulla" känns mera rätt att använda om man har ett rått djuriskt "engångs-knull" typ...

Ungefär som om man går till doktorn och klagar på att man har klåda i "fittan"...
    Känns lite malplacerat, no?

Älskog är ju fint...
    Min man är engelskspråkig så jag har inte det problemet...

• malin ulrika

Apif la 2ieme,
    jo jag fr erkänna att min svenska är 11 år gammal, utvandrade då och helt klart så fastnar man i det gamla språket. Jag fattar t.ex. inte alls vad folk menar om de säger att nått är "fett"...

Hel off topic, men lite kul var det när jag besökte en svensk dam här för översättning av ett dokument, hon kom nog hit för en 30 år sedan gissar ajg, och jag kunde inte sätta fingret på det, men det kändes konstigt att prata med henne. Antar att hon pratade svenska anno typ 1966 eller så...

• malin ulrika

xxmeyaxx,
    men inte använder du väl ordet "fitta" om du pratar med din gynekolog, eller om du pratar med din 5-åriga dotter...?

• malin ulrika

...okej men om du hade det. Vad säger du till din doktor då?
    jag undrar bara helt allvarligt om det har blivit så "okej" att använda dessa ord att man gör det i vanligt tal. Jag är som sagt bortkopplad från språkets utveckling.
    För mej låter det som helfula ord. Åtminstone på könsorganen finns det ju "trevligare" och mindre laddade ord att använda i vanligt tal.

• malin ulrika

...för övrigt jag kanske har missupfattat vad tråden är om, jag blir inte direkt upprörd över om nån använder ordet, såg nu i TS att det var det det var om. Trodde det var mer om vad man använder i dagligt tal, ursäkta mej...

• malin ulrika

...så jag antar att "fitta" inte är "fint nog" att använda i så att säga "officiella sammanhang" OM man nu skulle behäöva nämna stället vid namn till t.ex. ett barn eller doktor eller gud vet vad...? Jag är bara intresserad, vad folk skriver på FL rör mej inte det minsta i ryggen.

Svar på tråden "knulla"