"knulla"
Skriver helt under på Åsas inlägg.
Skriver helt under på Åsas inlägg.
Keyser,
"Från en tråd här på FL:
Anonym
Det kan ju också finnas sperma kvar i penis om man har flera samlag på raken... Inte pålitligt!
-.--------------------------------- ----------------------
Behöver jag säga mer hahahahahahaha "
Ja, det behöver du nog. Jag hajar inte det roliga. Att man är anonym för ett sådant icke-känsligt inlägg? Det är ju inte direkt en erotisk novell som anonym skriver, så ordvalet faller sig väl ganska naturligt i alla fall, tycker jag.
Keyser,
"Även om jag och min man var hos doktorn så skulle jag inte använda de orden för att beskriva motsvarande. Vad jag menade med inlägget var att jag tyckte det var overkligt och faktabokmässigt."
Orden samlag och penis är beskriver ju precis vad det är, det heter faktiskt just så, och eftersom jag uppfattar det som att inlägget är förmedling av fakta/information, så känns valet av ord helt relevant. I en erotisk novell däremot hade det låtit jäkligt märkligt. Du får ju gärna ha en annan åsikt, jag har bara svårt att förstå varför man tycker att det är skrattretande att uttrycka sig helt sakligt och korrekt.
"Menar du att du så fort du och din sambo eller man är utanför en "erotisk" sits använder de orden när ni pratar med barnen eller varandra eller vänner? Inte ens med mina föräldrar skulle jag säga samlag och penis."
Kan inte komma på ett enda tillfälle då jag och min man (hur nu han kom in i diskussionen) har varit hos doktorn och pratat om samlag och penisar, än mindre om kuk och knulla. Och jag diskuterar verkligen inte vårt eller någon annans sexliv med barnen, mina föräldrar eller ens med vänner - vad har de med vårt sexliv att göra? (Skulle mina föräldrar helt plötsligt börja snacka om samlag eller kukar, så skulle jag bli jävligt illa berörd.)
Jag är seriöst intresserad och vill gärna förstå andras sätt att tänka och vara, och frågar därför: I vilket sammanhang använder ni orden kuk och knulla när ni pratar med era barn och föräldrar? Vad handlar samtalet om? (jag kan nog komma på vettiga anledningar att prata seriöst om sex med sina tonårsbarn, men när det blir dags kommer jag inte säga kuk/knulla)
_Om_ jag av någon anledning skulle behöva diskutera vårt samliv hos doktorn, så skulle jag nog använda orden sex, snopp (japp, funkar även för vuxna karlar, annars penis) och samlag om det behövs. Vad jag skulle säga om mitt eget könsorgan vetefarao, för det finns ju inte några direkta ord som syftar på hela förpackningen, utöver det vulgära och nedvärderande skällsordet "fitta". Det fick nog bli någon fånig omskrivning då, tyvärr. Snippa känns inte rätt på en vuxen kvinna, till skillnad från motsvarande för snopp - i mina öron givetvis.
När jag pratar mer med väninnor om sex, så pratar jag just om att "ha sex", inte "knulla". Men inte sitter vi på parmiddagar med våra vänner och diskuterar samlag eller kukar. Men det är olika vilken jargong man har i olika vänskapskretsar så att säga, det finns ju andra som snackar så.
Cashew,
jag håller ungefär med om beskrivningarna, men att älska även kan vara passionerat, inte bara försiktigt. Men jag kommer faktiskt inte på ett bra ord för det, som inte antingen känns vulgärt (knulla), kliniskt (ha samlag), tråkigt (ha sex) eller för smörigt/överdådigt (älska) ...
Smurfan 81,
ja, de flesta tycker nog att "snopp" är vad småpojkar har. Jag får ses som udda i det fallet, de är helt okej.
Det är bara så lätt att säga det, tar inte emot nånstans, men det gör orden "kuk" (vulgärt) och "penis" (eh, fånigt på något vis, _för_ korrekt eller nåt).
HelenB,
"Trodde bara det var 14-åriga tonåringar som klottrade k-ordet på husväggar faktiskt.. "
Smurfan 81,
ok, men jag tänkte mig i mer offentliga sammanhang, som bland vänner, hos doktorn, i trådar på FL, osv, inte med sin partner under het älskog. Men ska jag vara ärlig - och det är jag
- så vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska säga till maken om makens ... eh ... stake, när vi har sex.