Inlägg från: Anonym (längtaroxå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (längtaroxå)

för gammal för att hinna med?

Hej!
    Jag vet inte exakt hur det känns, men jag är 36 år gammal och har inga barn. Är också livrädd för att "bli utan" och att inte hinna skaffa barn innan det är försent.
    Min kille har inte bestämt sig än...jag vill gärna börja idag. Men jag tänker inte vänta i mer än ett år på honom. Jag får i så fall åka till Köpenhamn och bli inseminerad Eller satsa på adoption. På ett eller annat sätt ska jag bli mamma. Så är det bara.

Jag tror inte att det är försent! Absolut inte! Min kompis var 39 när hon fick sitt första barn. Känner många i vår ålder som har fått barn utan problem.

Förstår att du är chockad pga att du har blivit lämnad nyss, det är jobbigt som f-n att bryta upp. Ge dig själv ett halvår att samla kraft och ta hand om dig sedan är det bara att kasta sig ut igen och söka efter någon som vill ha dig och barn med dig.
    Kram!

• Anonym (längtaroxå)

kalabalik: nej, det är just det jag är rädd för...vi har varit tillsammans i 1,5 år. Frågan är ju bara hur länge man ska vänta? Och det är ju just honom jag vill ha barn med. Suck!

• Anonym (längtaroxå)

Eller hur! 36 ÄR sent. Grrr... Han är 39, kanske borde jag inse att om man inte har skaffat barn när man är 39 kommer man inte att göra det senare heller? Eller så vill han bara inte ha barn med MIG. Trist är vad det är. Jag känner mer att det är nu eller aldrig. Tack för att du tar dig tid med oss "gamtanter" kalabalik

• Anonym (längtaroxå)

Jag tycker du kan vara ärlig från början. Okej, kanske inte från dag 1, men åtminstone efter ett par månader när du själv känner att du vill satsa på förhållandet. När jag har diskuterat detta med min kille har vi bara blivit ovänner och han säger att han har så många projekt mm som måste komma igång innan han kan tänka sig att ha barn.
    Trots detta sade han från början att han ville skaffa barn 2006. Detta har han "glömt bort" nu. Så ibland säger de bara vad de tror att man vill höra...

• Anonym (längtaroxå)

kalabalik - jag använder inte heller något skydd. Med resultatet att vi har sex ca 1 gång/månad och han använder kondom mot slutet...

• Anonym (längtaroxå)

Otröstlig - jag har också varit inne på deras hemsida...
    Det är ju så sjukt allting, varför är svenska män så himla rädda för att skaffa barn. Jag vet att jag generaliserar, men många män från andra länder blir glada och stolta om man vill föda deras barn.
    Säger som Pallas, vill man egentligen ha en man som är rädd för det mest naturliga i världen?
    Jag tycker att det är okej att ta reda på alla möjligheter även om man fortsätter leta efter en bra man.
    Jag är säker på att du kommer hitta någon innan det är försent.
    Det är självklart att du känner dig nere just nu när ni precis brytit upp.
    Ta hand om dig!

• Anonym (längtaroxå)

kalabalik -
    Ska snacka med honom när han kommer hem. Nu jäklar alltså!
    Jag vill ha svar på min fråga - NÄR?

• Anonym (längtaroxå)

Ska definitivt rapportera! Han kommer hem sent idag så då kanske jag rapporterar om detta imorgon. Jag känner mig peppad nu!

• Anonym (längtaroxå)

Kram på dig Otröstlig och god natt!

Svar på tråden för gammal för att hinna med?