• Anonym (otröstlig)

för gammal för att hinna med?

Är 38 år barnlös och för ett par dagar sedan rasade mitt tre-åriga förhållande.
    Vi hade planerat allt och skulle även skaffa familj tillsammans, väntade bara på att han skulle göra klart sin utbildning och sen bara över en natt så ångrar han sig och nu står jag här.

Är så förtvivlad över detta och att det känns kört. Detta var min sista chans att få det alla andra i min ålder har haft sedan många år.

Det har varit upp och ner mellan oss förr men jag trodde vi hade ridit ut stormen och detta kom som en chock.
    Känner mig så oerhört ensam och knäckt över vetskapen att allt är för sent, att jag är för gammal.

Finns det någon som kan förstå hur jag känner det eller som har varit/är i samma sits så hade det varit befriande att prata lite.
    vet snart inte vad jag ska göra för att hålla näsan ovan ytan.

• Svar på tråden för gammal för att hinna med?
  • cruZZe

Är inte i din sits, men jag förstår besvikelsen och oron. Dock är det inte över än så lägg dig inte ner och förbered dig på att dö. Allt jag kan säga är thumbs up och lets party again

• Anonym (otröstlig)

tack..
    Jag vet att jag måste försöka ta mig ut bland folk igen men det är svårt just nu, hela världen bara rasade med alla drömmar.

• Anonym

Har ingen erfarenhet av din situation, men jag tror att jag förstår hur du känner dig när du tycker att det känns kört...men du, det är det inte! Du är "bara" 38! Du har säkert ytterligare 5-6 år på dig att hinna träffa någon och skaffa barn. Usch, det låter kanske hurtigt när jag säger det till dig i din förtvivlade situation som jag har full förståelse för, men det är inte kört!

• Pellinell

Förstår att du är ledsen, men jag tror inte det är kört. Det kan gå fort när du väl träffar någon, och du kan få barn rätt länge till. Men kanske skall du agera lite snabbare nästa gång, kanske inte planera allt utan bara köra på, ty tiden går...
    Kram!

• Anonym (längtaroxå)

Hej!
    Jag vet inte exakt hur det känns, men jag är 36 år gammal och har inga barn. Är också livrädd för att "bli utan" och att inte hinna skaffa barn innan det är försent.
    Min kille har inte bestämt sig än...jag vill gärna börja idag. Men jag tänker inte vänta i mer än ett år på honom. Jag får i så fall åka till Köpenhamn och bli inseminerad Eller satsa på adoption. På ett eller annat sätt ska jag bli mamma. Så är det bara.

Jag tror inte att det är försent! Absolut inte! Min kompis var 39 när hon fick sitt första barn. Känner många i vår ålder som har fått barn utan problem.

Förstår att du är chockad pga att du har blivit lämnad nyss, det är jobbigt som f-n att bryta upp. Ge dig själv ett halvår att samla kraft och ta hand om dig sedan är det bara att kasta sig ut igen och söka efter någon som vill ha dig och barn med dig.
    Kram!

• Miiiaaa

Det är inte kört!!
    Min syster är 35, träffade en man i augusti förra året, och nu har hon hus och tvillingar med honom!!

Sånt kan gå fort, jag tycker verkligen inte att du ska ge upp hoppet!

• Anonym (kalabalik)

Längtaroxå: Se upp så inte din snubbe fortsätter fega, se till att dra om inget händer inom ett år. För du vet, vill man ha syskon också kan det bli lite stressigt om man börjar vid 37, 38 så där och kanske inte får till det direkt.

• Anonym (längtaroxå)

kalabalik: nej, det är just det jag är rädd för...vi har varit tillsammans i 1,5 år. Frågan är ju bara hur länge man ska vänta? Och det är ju just honom jag vill ha barn med. Suck!

• Anonym (kalabalik)

Jag tycker du får ligga på, längtaroxå; fråga varför, vad han väntar på, vad som måste lösas först och inte kan vänta till sedan. Jag tycker redan 36 är lite sent för att fortfarande tveka, och jag tycker också att TS verkar lite seg (ursäkta, TS) som inte struntade i snubbens jävla utbildning och bara försökte bli gravid; man kan plugga fast man har barn. Det gör folk överallt jämt. Ställ krav på era karlar!

• Anonym (längtaroxå)

Eller hur! 36 ÄR sent. Grrr... Han är 39, kanske borde jag inse att om man inte har skaffat barn när man är 39 kommer man inte att göra det senare heller? Eller så vill han bara inte ha barn med MIG. Trist är vad det är. Jag känner mer att det är nu eller aldrig. Tack för att du tar dig tid med oss "gamtanter" kalabalik

Svar på tråden för gammal för att hinna med?