Inlägg från: Anonym (otröstlig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (otröstlig)

för gammal för att hinna med?

Är 38 år barnlös och för ett par dagar sedan rasade mitt tre-åriga förhållande.
    Vi hade planerat allt och skulle även skaffa familj tillsammans, väntade bara på att han skulle göra klart sin utbildning och sen bara över en natt så ångrar han sig och nu står jag här.

Är så förtvivlad över detta och att det känns kört. Detta var min sista chans att få det alla andra i min ålder har haft sedan många år.

Det har varit upp och ner mellan oss förr men jag trodde vi hade ridit ut stormen och detta kom som en chock.
    Känner mig så oerhört ensam och knäckt över vetskapen att allt är för sent, att jag är för gammal.

Finns det någon som kan förstå hur jag känner det eller som har varit/är i samma sits så hade det varit befriande att prata lite.
    vet snart inte vad jag ska göra för att hålla näsan ovan ytan.

• Svar på tråden för gammal för att hinna med?
  • Anonym (otröstlig)

tack..
    Jag vet att jag måste försöka ta mig ut bland folk igen men det är svårt just nu, hela världen bara rasade med alla drömmar.

• Anonym (otröstlig)

Hej igen o tack för alla svar, känns skönt att se att någon bryr sig.
    Det är ju många saker som försvårar det hela och det primära är att jag älskar honom och att det var med honom jag ville ha familj.

Så det tar tid att komma över samtidigt som det tar tid att träffa någon ny.
    Kan man vara så ärlig redan från starten och säga att man vill ha barn?
    Lägger han inte benen på ryggen då?

De flesta män i min ålder har ju redan halvstora barn och de har förmodligen inte alls lust att börja om.

• Anonym (otröstlig)

Pallas: Nej du har rätt, naturligtvis vill jag inte ha det så..

Har till och med varit inne på storkkliniks sida för att läsa om insemination, fast så låmgt vet jag inte om jag är beredd att gå. Vill ju hitta någon att dela allt med.

• Anonym (otröstlig)

ja lycka till till dig längtaroxå.
    Nu ska jag ta en insomningstablett för att få några timmars sömn det har varit långa dagar och mycket tårar sista dagarna.

Kram och god natt!

• Anonym (otröstlig)

Anonym (41) åh vad jag blir glad att höra detta!

Har haft grymma mardrömmar om allt i natt, förstår inte hur jag ska kunna ta mig igenom detta och framförallt inte hur jag ska någonsin vilja ha någon annan än honom.
    Hatar att känna så här.

• Anonym (otröstlig)

*puffar lite*

Finns det fler som känner igen sig i detta?

Svar på tråden för gammal för att hinna med?