• Åsa

Frusen?

Jag fryser som bara den ända sedan början av graviditeten men bara på kvällarna. Smått löjligt för någon månad sedan när det var jättevarmt och jag smälte bort på dagarna och min man ville ha max ett lakan och jag släpade fram tjocka täcken. Trodde faktiskt jag började bli sjuk så jag tog tempen och den visade sig ligga mellan 37,5 och 37,9 över dygnet. Ringde jättenojig och frågade VC och de tog urinsticka som var OK. Fick besked att det inte var feber förrän det var över 38 och fick ses som en individuell variation. Sökte senare akut på semestern pga ensidiga huggsmärtor som inte gick över (allt var bra lyckligtvis, inget X utan "ligament eller något") och fick prata med en erfaren gynekolog som talade om att den förhöjda tempen berodde på graviditeten, att det brukar gå upp cirka en halv grad. Skönt att få veta.
    Fast om frusenheten hänger ihop med tempen är ju en annan fråga förstås. Det kan ju vara ämnesomsättningen (sköldkörteln) som fått spader av graviditeten eller något annat.

Svar på tråden Frusen?